Polacy pomocni w czasie świąt

Aktualności

Polacy pomocni w czasie świąt

Święta Bożego Narodzenia to nie tylko prezenty i choinka. Dla wielu osób to także okazja, by pomóc tym, którzy potrzebują wsparcia. Jak pokazuje raport firmy doradczej Deloitte „Zakupy świąteczne 2019” Polacy chętnie dzielą się tym, co mają z innymi. Taką postawę deklaruje ponad 73% z nas.  Najczęściej Polacy deklarują pomoc finansową w wysokości do 100 zł.

W tym roku Polacy na prezenty, świąteczne potrawy, spotkania z najbliższymi oraz podróże przeznaczą średnio 1521 zł. – Z roku na rok wydajemy coraz więcej. W tym roku odnotowaliśmy wzrost o 5%. Ale co ciekawe, jednocześnie coraz chętniej wspomagamy najbardziej potrzebujących. Stąd pomysł, by w tegorocznej edycji badania zapytać naszych respondentów, czy i komu chcą pomagać przy okazji Bożego Narodzenia – mówi Jan Kisielewski, Dyrektor w dziale strategii Deloitte.

Jak się okazuje pomoc charytatywną planuje prawie trzy czwarte ankietowanych (73,2%). Rok temu było to 71%. osób. Pierwsza „trójka” inicjatyw, które najchętniej wspieramy to pomoc dla chorych i wymagających ratowania życia, działalność wspierająca ochronę przyrody, klimatu i zwierząt, a także organizacje religijne. W ubiegłym roku na podium znalazła się pomoc dla najuboższych.

W tym roku w okresie bożonarodzeniowym w pierwszej kolejności chcemy wesprzeć chorych (35,2%). W tej grupie na ten cel ponad połowa ankietowanych przeznaczy od 20 do 49 zł, a 35% od 50 do 99 zł.

Z kolei prawie jedna trzecia badanych Polaków (29%) zasili konto organizacji walczących ze zmianami klimatu i działających na rzecz zwierząt. To wzrost o 5% w porównaniu z ubiegłym rokiem. Ponad 90% osób w tej grupie przeznaczy na tę pomoc do 100 zł.

Wsparcie inicjatyw religijnych planuje 27,6% badanych. To prawie dwa razy więcej niż rok temu, gdy taką pomoc deklarowało 14,2%. I tak ponad połowa z tych osób (53,4%) ze swojego budżetu przeznaczy na ten cel od 50 do 99 zł.

Niemal 24% Polaków zamierza również wesprzeć osoby w trudnej sytuacji materialnej i co ciekawe, inicjatywy kulturalne (obie odpowiedzi – 23,7%). Ta ostatnia kategoria w ciągu roku wzrosła o przeszło 100%.

Foto: shutterstock.com