Justyna Kiełkowska, Marketing Manager Lakma Strefa

Wywiady

Justyna Kiełkowska, Marketing Manager Lakma Strefa

04 października 2017

„Poradnik Handlowca”: Marka Sidolux jest znana od lat polskim klientom i ceniona przez nich. Dlaczego zatem Lakma Strefa rusza teraz z szeroko zakrojoną kampanią reklamową swoich wyrobów?

Justyna Kiełkowska: Sidolux jest niekwestionowanym liderem w pielęgnacji podłóg już od wielu lat (LAKMA za Nielsen – Panel Handlu Detalicznego, udział sprzedaży wartościowej i sprzedaży w sztukach w skumulowanym okresie VII 2016-VI 2017, w kategorii Środków do czyszczenia podłóg). Jednak zaszczytne miano lidera z największymi udziałami rynkowymi nie pozwala nam osiąść na laurach. Wręcz przeciwnie: motywuje nas do jeszcze większego zaangażowania i wytężonej pracy w celu dalszego umocnienia pozycji. Celem kampanii marketingowej jest więc dalsze umocnienie wizerunku marki Sidolux oraz odmłodzenie grupy celowej. Przewidywanie obecnych, jak i przyszłych potrzeb polskiego konsumenta jest podstawowym wyznacznikiem działań firmy. Miano lidera zobowiązuje nas do wyznaczania trendów oraz szybkiego reagowania na potrzeby naszych klientów. Jesteśmy dumni, że Sidolux jest najczęściej wybieranym produktem do podłóg przez miliony rodzin w Polsce. W celu zwiększenia widoczności produktów na okres kampanii przygotowaliśmy szereg działań wspierających dla naszych Partnerów Handlowych.

Do kogo zamierzacie dotrzeć ze swoim przekazem, jaką strategię firma przyjęła odnośnie ugruntowania pozycji brandu Sidolux na rynku?

Przekaz kampanii jest dedykowany różnym pokoleniom kobiet, aktywnym zawodowo, prowadzącym gospodarstwo domowe, dbającym przy tym zarówno o dom, jak i rodzinę. Szczególnie zależy nam na dotarciu do grupy najmłodszych konsumentek, które zaczynają prowadzić własne gospodarstwo domowe, pamiętając bardzo często produkt z domu rodzinnego. Kojarzą markę Sidolux z niezawodnością. Konkurujemy z produktami zachodnich koncernów i stereotypami konsumenckimi związanymi choćby z „niemieckimi detergentami”. Polki, co pokazują badania (PMR: Handel detaliczny artykułami chemii gospodarczej w Polsce 2016, Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2016-2021), przy zakupie produktów chemii gospodarczej biorą pod uwagę przede wszystkim skuteczność, wydajność i cenę artykułu. Od lat asortyment marki, obok docenianej wysokiej jakości, spełnia także pozostałe wymienione kryteria zakupowe.

Jaką rolę przewidujecie dla handlowców jako pośredników między Wami a końcowym klientem. Na jakiego typu wsparcie handel może liczyć z Waszej strony? Czy model handlu (nowoczesny, tradycyjny) wpływa w Waszym przypadku na sposób komunikowania się firmy z klientem?

W swojej strategii sprzedaży jesteśmy otwarci zarówno na handel tradycyjny, jak i nowoczesny. Niemniej jednak wywodzimy się z tradycji i co więcej tradycja była, jest i będzie dla nas ważnym kanałem sprzedaży. Polscy konsumenci coraz częściej planują zakupy przed wizytą w sklepie – jedynie 14% podaje, że wybiera się do sklepu bez wcześniejszego przygotowania. Planując zakup konkretnego produktu około 70% konsumentów deklaruje, że wstępnie ma zaplanowany produkt, markę, które kupi. Jednak prawie 80% klientów podejmuje ostateczną decyzję w punkcie sprzedaży. I tu jest duża rola handlowców, by w przestrzeni sklepu marki były właściwie oznaczone, a ich komunikacja była dla klienta intuicyjna (np. reklama w gazetkach, na półkach).

Zależy nam, aby klient przy pierwszym kontakcie z marką mógł wybrać produkt dla siebie właściwy, spełniający jego wymagania. Obserwujemy zmiany wśród konsumentów, którym zależy na optymalizacji czasu codziennych czynności. Ponad połowa kupujących korzysta z rozwiązań on-line, aby usprawnić proces zakupów. Komunikacja w sklepach on-line musi uwzględniać potrzeby klientów, którzy chcą otrzymać większą wiedzę na temat np.: dozowania produktu, sposobu użytkowania i możliwości zastosowania na daną powierzchnię.

W handlu tradycyjnym wychodzimy z założenia, że handlowcy są naszymi najlepszymi ambasadorami marki, którzy nie tylko świetnie doradzą, zoptymalizują koszty, ale również zapewnią rzetelny i merytoryczny kontakt dla naszych partnerów. Wspieramy handlowców, ponieważ dobrze wiemy, że jakość ich pracy jest naszą wizytówką. Na okres kampanii przygotowaliśmy szereg akcji promocyjnych oraz działań wzmacniających ekspozycję i zauważalność naszych produktów w sklepach. Szczegóły przedstawią nasze Siły Handlowe w terenie.

Dziękujemy za rozmowę.