5. Raport Społecznej Odpowiedzialności Biznesu Grupy Ferrero

Aktualności

5. Raport Społecznej Odpowiedzialności Biznesu Grupy Ferrero

23 kwietnia 2015

23 kwietnia w Ambasadzie Włoch przy Pl. Dąbrowskiego 6 w Warszawie odbyła się prezentacja 5. Raportu Społecznej Odpowiedzialności Biznesu Grupy Ferrero. Podczas debaty „Wysoka jakość, poszanowanie zasobów, efektywność ekonomiczna – dobre praktyki zrównoważonej produkcji żywności” głos zabrali eksperci m.in.: prof. dr hab. Andrzej Kowalski, Instytut Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej Państwowy Instytut Badawczy, prof. dr hab. Krystyna Gutkowska, Dziekan, Kierownik Zakładu Badań Konsumpcji, Wydział Nauk o Żywieniu Człowieka i Konsumpcji, SGGW, Robert Ignaczak, wieloletni kierownik produkcji, kierownik działu ciągłego doskonalenia w Fabryce Ferrero w Polsce, Andrzej Gantner, Dyrektor Generalny, Polska Federacja Producentów Żywności oraz dr Przemysław Litwiniuk, Dyrektor FAPA, Fundacja Programów Pomocy dla Rolnictwa.

– Codzienne wcielanie w życie odpowiedzialności społecznej, w sposób wytrwały, pełen pasji i cierpliwy, oznacza dla nas dalsze zobowiązanie do utrzymania tych wyróżniających nas wartości także w przyszłości! Jesteśmy bowiem przekonani, że nasze działania z zakresu odpowiedzialności społecznej biznesu, na równi z wartością naszych marek, stanowią nieodzowny warunek trwałości naszego rozwoju, naszego wzrostu – mówi Giovanni Ferrero, dyrektor generalny Grupy Ferrero.

Model Odpowiedzialności Społecznej Biznesu Ferrero jest trzonem raportu, wraz z opisem jego czterech filarów:

1.            Produkty tworzone z najwyższą troską o potrzeby konsumentów oraz ich bezpieczeństwo, utrzymują doskonałość zarówno w dziedzinie jakości, jak i świeżości oraz innowacyjności. Oto kluczowe dane:

a.            Ponad 95% wielkości produkcji Ferrero to produkty oferowane w porcjach nieprzekraczających 150 Kcal;

b.            Pracownicy naukowi w Ferrero pracują obecnie nad ponad setką nowych produktów, opierając się na wysoce zaawansowanych, opatentowanych technologiach.

2.            Fundacja Ferrero i jej dwojaki cel:

a.            Z jednej strony Fundacja świadczy usługi opieki medycznej i społecznej dla 3300 byłych pracowników oraz ich współmałżonków;

b.            Z drugiej zaś, Fundacja promuje inicjatywy kulturalne i artystyczne, głównie dotyczące Alby i regionu Piemont, co odnosi niezwykle pozytywny wpływ na lokalną społeczność.

3.            Przedsięwzięcia Społeczne Ferrero, które już działają w Indiach, Afryce Południowej i Kamerunie, skupione są na osiągnięciu dwóch głównych celów:

a.            Tworzenie nowych miejsc pracy: od 31 sierpnia 2013 polegały one na współpracy 2739 osób, co odpowiada 9% wszystkich współpracowników Grupy;

b.            Wdrażanie projektów oraz inicjatyw promujących zdrowie i edukację dzieci. Jako przykład wspomnieć można budowę w pobliżu zakładu w Indiach nowego przedszkola, które codziennie przyjmować będzie 120 dzieci na każdej zmianie.

4.            Kinder+Sport, to program edukacyjny Ferrero, który promuje aktywny styl życia wśród dzieci oraz młodzieży, by zapobiegać i podejmować walkę z siedzącym trybem życia.

a.            W latach 2012/2013, program Kinder+ Sport poruszył 2,25 milionów dzieci na całym świecie;

b.            Do roku 2017/2018, plany programu obejmują zwiększenie zasięgu z 20 do 30 krajów, poruszenie 5 milionów dzieci rocznie, a także uruchomienie przynajmniej jednego programu w każdym z krajów, do których dotarliśmy.

Ponadto wraz z rozszerzeniem działań przemysłowych oraz produkcji, Grupa zminimalizowała swoje oddziaływanie na środowisko zmniejszając emisję CO2 o ponad 32% (na jednostkę produktową, w odniesieniu do roku 2009) a także zużycie wody o ponad 26%.

Trzeci rok z rzędu Grupa Ferrero uzyskała poziom wdrożenia GRI A+, co oznacza najwyższy poziom raportowania zrównoważonego rozwoju potwierdzony kontrolą GRI oraz zaświadczeniem GRI. Niezależny nadzór nad całym raportem został przeprowadzony przez firmę Deloitte.

Spotkanie zorganizowała firma Ferrero oraz Ambasada Republiki Włoch w Polsce. „Poradnik Handlowca” uczestniczył w tym wydarzeniu.