Sun
 sobota, 23 marca 2019,
Wsparcie Sprzedaży

Kategoria nabiał


Data: 2010-01-05

Kategoria produktów nabiałowych odgrywa w sklepie spożywczym ważną rolę. Od tego, gdzie i ile miejsca poświęcimy na wyeksponowanie towaru, zależeć będzie nasz obrót.

Layout

O ile mleka UHT w kartonie mogą znaleźć się na regale w chłodnym miejscu, z dala od promieni słonecznych, tak na pozostały asortyment jak sery, jogurty, masła itp. musimy znaleźć miejsce w chłodziarce. Najlepszym rozwiązaniem, które daje klientowi pełny podgląd na całą kategorię nabiału, a do tego zapewnia łatwy dostęp - umożliwiający szybsze dokonywanie wyboru podczas zakupów - jest ciąg regałów chłodniczych. W zależności od wielkości sklepu i możliwości aranżacyjnych instaluje się od jednego do kilku modułów ciągu chłodniczego. Nabiał dobrze jest ustawić w sąsiedztwie następujących kategorii:

  • pieczywo,
  • dodatki do potraw,
  • asortyment śniadaniowy (płatki śniadaniowe, dżemy).

Merchandising

Asortyment w regale chłodniczym ustawiamy kolumnowo w podziale na następujące podkategorie i kolejność:

  • Mleka, śmietany

Kolumna tej podkategorii nabiału rozpoczyna asortyment w ciągu chłodniczym, patrząc od lewej do prawej strony. Górne półki w tej kolumnie zajmą śmietany w sprayu i śmietanki do kawy. Poniżej ustawiamy śmietany UHT, śmietany zwykłe. Najniższe partie półek w regale przeznaczone są dla mleka świeżego.

  • Kefiry,maślanki

Ustawienie produktów tej podkategorii rozpoczynamy od umieszczenia na najwyższych półkach jogurtów naturalnych. Poniżej znajdą się kefiry, a najniższe półki zajmą maślanki.

  • Jogurty, desery owocowe

Ta podkategoria zajmie na półkach stosunkowo najwięcej miejsca ze względu na dużą rotację i szerokość asortymentu. Na najwyższych półkach znajdą miejsce desery, poniżej jogurty probiotyczne oraz cała gama jogurtów smakowych i deserków dla dzieci. Pamiętajmy, że produkty dla dzieci, których w tej podkategorii znajdziemy najwięcej, należy układać na wysokości wzroku dziecka.

  • Sery Twarogowe

Patrząc od góry na dół ustawiamy: sery feta, sery twarogowe, mozzarella, serki twarogowe do smarowania pieczywa, sery twarogowe w większych opakowaniach.

  • Sery żółte, topione

Najwyższe półki zajmą sery pleśniowe, poniżej sery żółte w plastrach oraz sery topione.

  • Masła, margaryny

Najogólniejszy podział tej podkategorii stosowany w wielu sklepach, to ustawienie produktów w opakowaniach twardych w górnych częściach regału, a produktów w kostce na dolnych półkach. Warto jednak rozdzielić asortyment mixów od masła, ustawiając pomiędzy nimi margaryny. Ograniczy to pomyłki klientów (mixy są znacznie tańsze od masła) i ułatwi dokonywanie wyboru. Przy ustawianiu produktów nabiałowych w małych sklepach spożywczych, oprócz zasad dotyczących każdej z podkategorii opisanych powyżej, stosuje się regułę „od najdroższego do najtańszego" oraz od lewej do prawej strony. Pamiętajmy, aby produkty dla dzieci umieszczać na wysokości wzroku dziecka, a na najniższej półce eksponować asortyment o najwyższej rotacji.

 



Nowości na rynku FMCG
Aktualności
Projekt i wykonanie: a-tech.pl
Copyright by Poradnik Handlowca 2009 (c), wszystkie prawa zastrzeżone!