Sun
 poniedziałek, 20 maja 2019,
Wsparcie Sprzedaży

Kategoria kawa/herbata


Data: 2009-09-22

Kategoria kawa/herbata odgrywa niemałą rolę w większości sklepów spożywczych. Ze względu na otoczenie rynkowe sklepu, powinno się tak dobierać asortyment, aby zaspokoić potrzeby klientów. Decydujący wpływ na wysokość obrotów sprzedaży tych kategorii odgrywa ekspozycja produktów na półce.

Lokalizacja

W zależności od wielkości sklepu i ilości oferowanych w nim produktów, asortyment kaw i herbat dobrze jest ustawić w sąsiedztwie którejś z kategorii poniżej:

• Słodycze  

• Syropy  

• Przekąski słone  

• Asortyment śniadaniowy (płatki kukurydziane etc.)


Ustawienie produktów

O ile miejsce na to pozwala, kategorie kaw i herbat ustawiamy kolumnowo obok siebie. Dalsze ustawienie uzależniamy od rodzaju, następnie bierzemy pod uwagę pozycję rynkową danego produktu i jego gramaturę. Najłatwiej będzie nam określić pozycję rynkową danego produktu po cenie - pamiętajmy: ustawiamy od najdroższego produktu z lewej, do najtańszego z prawej.


KAWA

Na wysokości wzroku ustawiamy kawy rozpuszczalne. Poniżej miejsce dla siebie powinny znaleźć kawy mielone 250 g. Kolejną półkę niżej zajmą kawy rozpuszczalne w saszetkach wraz z kawami mielonymi 100 g, a dalej kawy cappucino, zbożowe, kakao, miksy kawowe i śmietanki instant.

HERBATA

W tej kategorii na wysokości wzroku powinny znaleźć się herbaty czarne - najpierw małe, potem duże opakowania. Poniżej ustawia się herbaty ziołowe, owocowe, liściaste i granulowane.

* * *

Program Doradztwa dla Handlu Detalicznego - to program MAKRO Cash & Carry, który polega na kompleksowym doradztwie i konsultacji w zakresie wdrażania i stosowania najnowocześniejszych rozwiązań biznesowych. Jest skierowany do właścicieli niezależnych sklepów spożywczych, którzy chcieliby stać się bardziej konkurencyjni, zachować lojalnych klientów i zyskać nowych. Firma MAKRO oferuje darmowe doradztwo i opiekę wykwalifikowanych konsultantów, którzy służą radą w Dziale Kontaktu z Klientami w halach MAKRO na terenie całej Polski (www.sklepy.edu.pl).


Galeria




Nowości na rynku FMCG
Aktualności
Projekt i wykonanie: a-tech.pl
Copyright by Poradnik Handlowca 2009 (c), wszystkie prawa zastrzeżone!