Sun
 sobota, 23 marca 2019,
Wsparcie Sprzedaży

Kategoria produkty impulsowe


Data: 2010-06-07

Produkty impulsowe nie wpływają bezpośrednio na decyzję klienta o wyborze danego sklepu. Ich obecność w asortymencie wiąże się natomiast ze zwiększeniem wartości sprzedaży „średniego koszyka", którego marża jest powyżej przeciętnej.

Layout

Produkty impulsowe najczęściej umieszcza się w miejscach, w których klient praktycznie ukończył już planowane zakupy i związane z tym dokonywanie wyboru. Idealnym miejscem jest zatem stanowisko kasowe. Produkty impulsowe mogą też być sprzedawane w obrębie kategorii, do której należą. Wówczas należy je wyeksponować w sposób zaprezentowany na zdjęciach.

Merchandising

Producenci artykułów impulsowych doskonale zdają sobie sprawę z korzyści płynących z odpowiedniego ułożenia towaru w miejscach sprzedaży impulsowej. Zabiegają więc o cenną powierzchnię, nie bacząc na to, że zasłaniają w ten sposób inne produkty. O wyborze artykułów impulsowych nie powinien decydować w sklepie przedstawiciel handlowy danego producenta. Najlepszym kryterium, którym należy się kierować, jest udział rynkowy poszczególnych produktów w sprzedaży ogólnopolskiej. Uwzględnienie tego czynnika pozwoli optymalnie wykorzystać strefę sprzedaży impulsowej.



Nowości na rynku FMCG
Aktualności
Projekt i wykonanie: a-tech.pl
Copyright by Poradnik Handlowca 2009 (c), wszystkie prawa zastrzeżone!