Sun
 poniedziałek, 20 maja 2019,
Wsparcie Sprzedaży

Ekspozycja produktów mlecznych w sklepie spożywczym


Data: 2011-01-11

MAKRO-porady

EKSPOZYCJA PRODUKTÓW MLECZNYCH W SKLEPIE SPOŻYWCZYM

 

Layout

Mleka UHT w kartonie można  umieścić na regale w chłodnym i ciemnym miejscu. Trzeba jednak pamiętać, że pozostałe produkty takie, jak sery, jogurty, masła, itp. muszą znaleźć się w chłodziarce. Z punktu widzenia klienta, warto produkty rozmieścić tak, żeby możliwy był przegląd całej kategorii nabiału. Takim rozwiązaniem, które jednocześnie umożliwia łatwiejszy wybór, jest ciąg regałów chłodniczych. Nabiał dobrze jest ustawić obok trzech grup produktów: pieczywa, dodatków do potraw i asortymentu śniadaniowego.

Merchandising

1. Produkty z asortymentu nabiału należy ustawić w regale chłodniczym w podziale na następujące podkategorie i kolejność, wg kolumn:

  • Mleka, śmietany

Te produkty zajmują pierwszą kolumnę w regałach chłodniczych, z lewej strony. Na górnych półkach znajdą się śmietany w sprayu i śmietanki do kawy. Poniżej śmietany UHT i śmietany zwykłe. Na dolnych półkach warto ustawić mleko świeże.

  • Kefiry, maślanki

Na górnych półkach znajdą się jogurty naturalne, a niżej kefiry. Maślanki zajmują najniższe półki.

  • Jogurty, desery owocowe

Na te produkty warto przeznaczyć więcej miejsca ze względu na dużą rotację i szerokość  asortymentu. Najwyższe półki zajmą desery, a pod nimi jogurty priobiotyczne oraz jogurty smakowe i deserki dla dzieci, które powinny być ustawiane na wysokości wzroku dziecka.

  • Sery twarogowe

Na górnych półkach stoją sery feta. Poniżej sery twarogowe - mozzarella, serki do smarowania pieczywa oraz sery twarogowe w większych opakowaniach.

  • Sery żółte, sery topione

Sery topione powinny zostać umieszczone na dole regału. Nad nimi zajmą półki sery w plastrach, a na górnych półkach sery pleśniowe.

  • Masła, margaryny

Zazwyczaj produkty w twardych opakowaniach zajmują górne półki regałów, a produkty w kostce są ustawiane poniżej. Aby uniknąć pomyłek klientów i ułatwić dokonanie wyboru, warto mixy i masło rozdzielić poprzez ustawienie między nimi margaryny. Dzięki temu, klient bez problemu odróżni tańsze mixy.

2. Kolejną regułą wartą uwagi podczas planowania rozmieszczenia asortymentu w małych sklepach jest zasada „od najdroższego do najtańszego". Droższe produkty warto umieścić z lewej strony, a najtańsze na prawym końcu regału. Produkty dla dzieci powinny być umieszczone na wysokości wzroku dziecka. Z kolei produkty z asortymentu o najwyższej rotacji powinny znaleźć się na najniższych półkach.



Nowości na rynku FMCG
Aktualności
Projekt i wykonanie: a-tech.pl
Copyright by Poradnik Handlowca 2009 (c), wszystkie prawa zastrzeżone!