Sun
 sobota, 23 marca 2019,
Wsparcie Sprzedaży

Kategoria napoje, soki i wody mineralne


Data: 2010-05-06

Koniec okresu zimowego i coraz wyższe temperatury związane są z corocznym wzrostem udziału w sprzedaży sklepu kategorii napojów, soków i wód mineralnych. Chcąc optymalnie wykorzystać wzmożone zainteresowanie klientów tymi produktami, ważne jest, by odpowiednio zaplanować ich layout i ustawienie na półkach.

Layout

Kategoriami, obok których można ustawić soki, napoje i wody są:

  • słodycze,
  • ciastka,
  • alkohole,
  • przekąski słone,
  • chipsy.

Dodatkowym umiejscowieniem odpowiednim dla tych kategorii są także:

  • strefa przy wejściu na salę sprzedaży,
  • okolica kas.

Warto także przeznaczyć dla nich trochę miejsca w regałach chłodniczych. Gdy na zewnątrz temperatury staną się uciążliwe, klienci chętniej będą sięgać po schłodzone napoje.

Merchandising

Jeśli poświęcimy ciąg regałów dla kategorii wód, napojów i soków, dobrze jest ustawić je obok siebie, w układzie kolumnowym.

Wody mineralne

Patrząc od najwyższej półki od lewej do prawej strony, ustawiamy syropy owocowe i wody mineralne 0, 5 l. Poniżej wody mineralne smakowe 1, 5 l. Pod nimi wody mineralne gazowane i niegazowane o pojemnościach 1, 5 l.

Napoje

Analogicznie ustawiamy kategorię napoje. Najwyższą półkę zajmą napoje gazowane PET 1, 5 l oraz mniejsze pojemności. Poniżej napoje gazowane PET 2 l. Najniższe półki są przeznaczone dla napojów niegazowanych PET 2 l.

Soki i napoje w kartonie

W tej kategorii najwyższe półki zajmą napoje/soki slim 1 l. Poniżej powinny się znaleźć napoje/soki 1 l w standardowych kartonach. Niżej, w zasięgu ręki dzieci ustawia się napoje w kartonikach 0, 2 l, przeznaczone głównie dla tej grupy odbiorców. Najniższe półki przeznaczone są na soki i napoje w kartonach o pojemnościach 2l.

Pamiętajmy, że oprócz zasad opisanych powyżej, ustawiając wszystkie te kategorie, powinniśmy wziąć pod uwagę drugi czynnik, którym jest segmentacja cenowa danych produktów. Sprawdza się tu zasada, że im wyższa cena, tym bardziej atrakcyjne miejsce na półce powinien zająć produkt. Warto, aby produkty ustawiane były od droższych do tańszych, patrząc od lewej strony do prawej. Klienci małych sklepów wybierają bowiem częściej produkt znajdujący się po lewej stronie danej kategorii.

 



Nowości na rynku FMCG
Aktualności
Projekt i wykonanie: a-tech.pl
Copyright by Poradnik Handlowca 2009 (c), wszystkie prawa zastrzeżone!