Sun
 środa, 20 czerwca 2018,
Ludzie

Artur Kawa rozpoczyna nowy rozdział w swoim biznesowym życiu


Data: 2013-03-11

Artur Kawa przedstawił nową strategię Stokrotki i zgodnie ze swoimi zapowiedziami zakończył zarządzanie operacyjne Emperią jako prezes zarządu i jednocześnie potwierdził swoją kandydaturę do Rady Nadzorczej Emperii.

Na prezesa Emperii zarekomendował Dariusza Kalinowskiego dotychczasowego wiceprezesa zarządu, z którym od dziesięciu lat blisko współpracuje i tworzy sukcesy Emperii. Rada Nadzorcza przyjęła rekomendację Artura Kawy i powołała na Prezesa Zarządu Dariusza Kalinowskiego. Jednocześnie uzupełniła skład Zarządu Emperii o osobę Cezarego Barana jako Wiceprezesa Zarządu.

Jako biznesmen Artur Kawa kojarzony jest z Emperią. Jest jej założycielem i współautorem największych osiągnięć i sukcesów.  W lipcu 2012 roku zrezygnował ze sprzedaży Stokrotki, postawił na jej reorganizację i rozwój. We wrześniu 2012 roku  powołał nowy zarząd Stokrotki, a obecnie przedstawił wypracowaną wspólnie z nim strategię. Wraz z doświadczonym i bardzo ambitnym zespołem menadżerskim zaczyna nowy rozdział w swoim biznesowym życiu.

Nowa strategia Stokrotki jest zgodna z trendami rynkowymi w Polsce, gdzie swój udział w rynku będą zwiększać dyskonty i supermarkety kosztem małych i średnich sklepów oraz hipermarketów.

Stokrotka będzie ewoluować, podążając za oczekiwaniami klientów. Dziś ma szeroki asortyment, miłą obsługę i dogodne lokalizacje. W przyszłości położy jeszcze większy nacisk na atrakcyjne ceny i wygodę robienia zakupów.

Stokrotka będzie posiadała własny system logistyczny oparty na jednym Centrum Dystrybucji w Teresinie pod Warszawą i sieci magazynów regionalnych na terenie całej Polski.

Własny system logistyczny Stokrotki umożliwi poprawę efektywności całego łańcucha dostaw od producenta do konsumenta i zapewni jeszcze lepszą jakość oferowanych produktów i ich dostępność na półce w Stokrotce.

Własna logistyka Stokrotki to również niższe koszty działania dla dostawców oraz nowe możliwości współpracy. System logistyczny obsługiwać będzie Stokrotki w całej Polsce, a koszty jego funkcjonowania mieszczą się na poziomie dobrych sieci europejskich. Nakłady na stworzenie systemu logistycznego są niewielkie, a system posiada zdolność do ewolucji w kolejnych latach wraz z rozwojem sieci supermarketów.

Stokrotka powraca do intensywnego rozwój organicznego na poziomie 15-30 supermarketów rocznie, a Emperia będzie konsolidować rynek detaliczny poprzez fuzje i przejęcia i ma szansę stać się kluczowym graczem na rynku supermarketów w Polsce. 

Nowa strategia jest dobrze oceniana przez akcjonariuszy, inwestorów i analityków, którzy widzą w jej realizacji wieloletni potencjał wzrostu kursu akcji Emperii.

 

 

 


Galeria




Nowości na rynku FMCG
Aktualności
Projekt i wykonanie: a-tech.pl
Copyright by Poradnik Handlowca 2009 (c), wszystkie prawa zastrzeżone!