Sun
 niedziela, 18 listopada 2018,
Jak konkurować z dyskontami - szkolenia

Od stycznia 2012 r. Poradnik Handlowca wraz z Makro Cash and Carry Polska organizowali bezpłatne szkolenia dla właścicieli sklepów branży FMCG. Szkolenia odbywały się kolejno:

  • 25 stycznia w Kaliszu, a zorganizowane zostało wspólnie z Urzędem Miejskim, gdzie swoją obecnością zgromadzonych zaszczycił Prezydent Miasta Kalisza - Janusz Pęcherz;
  • 23 lutego w Sosnowcu, przy udziale Urzędu Miasta Sosnowca, który reprezentowany był przez Grzegorza Frugalskiego - Naczelnika Wydziału Polityki Gospodarczej;
  • 27 marca w Toruniu, przy udziale Adama Zakrzewskiego, Dyrektor Biura Obsługi Inwestora, a współorganizatorem był Urząd Miasta w Toruniu;
  • 18 kwietnia w Radomiu w Sali Urzędu Miasta, spotkanie zorganizowane było wspólnie z Biurem Obsługi Inwestora w Urzędzie Miasta Radomia, które reprezentowała Joanna Bogdańska;
  • 30 maja w Ełku, gdzie współorganizatorem był Urząd Miasta Ełku, który reprezentował Z-ca Prezydenta Kamil Buksa i ostatnie przed wakacyjną przerwą;
  • 22 czerwca w Nowym Sączu, przy pomocy Urzędu Miasta, reprezentowanego przez wiceprezydenta Jerzego Gwiżdża;
  • 27 września w Pile, zorganizowane wspólnie z Izbą Gospodarczą Północnej Wielkopolski;

  • 16 października, w Wałbrzychu przy pomocy Urzędu Miasta, który reprezentowany był przez Krzysztofa Fila - Kierownika Biura Obsługi Inwestorów i Przedsiębiorczości.
  • 20 listopada w Gorzowie Wielkopolskim, przy udziale Ryszarda Knecia, Dyrektora Wydziału Majątku i Działalności Gospodarczej, a współorganizatorem był Urząd Miasta Gorzowa Wlkp.
  • 5 grudnia w Bydgoszczy, a zorganizowane wspólnie z Urzędem Miasta

  • 22 stycznia w Zabrzu, zorganizowane wspólnie z Zabrzańskim Centrum Rozwoju Przedsiębiorczości

  • 26 lutego w Opolu, zorganizowane przy pomocy Opolskiej Izby Gospodarczej

  • 21 marca w Lesznie, wspólnie z Klastrem Leszczyńskie Smak

  • 24 kwietnia w Rzeszowie, zorganizowane wspólnie z Urzędu Miasta w Rzeszowie

  • 28 maja w Lublinie w Sali Toastów w Trybunale Koronnym w Lublinie spotkanie zorganizowane było wraz z Urzędem Miasta Lublin
  • 26 czerwca w Koszalinie, zorganizowane wspólnie z Fundacją Centrum Innowacji i Przedsiębiorczości
  • 28 sierpnia w Białymstoku, zorganizowane wspólnie z Podlaskim Klubem Biznesu
  • 23 września w Poznaniuspotkanie odbyło się podczas Międzynarodowych Targów Wyrobów Spożywczych Polagra Food
  • 24 października w Szczecinieszkolenie odbyło się w sali konferencyjnej hotelu Novotel w Szczecinie. Zorganizował je „Poradnik Handlowca" wraz z Urzędem Miasta Szczecina oraz Kupiecką Izbą Gospodarczą Pomorza Zachodniego
  • 21 listopada w Łodzi, szkolenie odbyło się w Biurze Rozwoju Przedsiębiorczości i Miejsc Pracy Urzędu Miasta Łodzi

Celem cyklu szkoleń jest uzbrojenie handlowców w wiedzę, jak efektywnie rywalizować z sieciami dyskontowymi i wielkopowierzchniowymi. Cel został osiągnięty, jednak nie spoczywamy na laurach - kolejne szkolenia wkrótce!

Data: 2013-11-21

Wiedza zdobyta na szkoleniach będzie procentować w przyszłości

„Poradnik Handlowca" już od dwóch lat przekazuje informacje niezależnym handlowcom. Nasze comiesięczne bezpłatne szkolenia pt. „Jak radzić sobie z konkurencją oraz efektywnie zarządzać asortymentem" odbywają się w całej Polsce, zarówno w dużych miastach jak i małych miasteczkach.

Duże zainteresowanie zorganizowanymi przez naszą redakcję spotkaniami z tego cyklu udowadnia, że taka inicjatywa jest potrzebna niezależnym handlowcom. Co ważne, sponsorem naszych szkoleń nie jest żadna sieć handlowa, a w ich trakcie nie namawiamy do przystąpienia do jakiejkolwiek z nich. Zdarzają się bowiem organizacje, które pod pretekstem szkolenia nakłaniają do związania się z daną siecią.

- Ideą naszych spotkań jest to, by kupcy potrafili skutecznie konkurować. W małych, niezależnych sklepach osiedlowych drzemie olbrzymi potencjał. Klienci cenią je za dogodną lokalizację, dostępność świeżych i markowych produktów oraz indywidualne podejście do klienta To właśnie tymi elementami średnie i małe sklepy są w stanie podjąć rywalizację nie tylko z dyskontową konkurencją - mówił Zbyszko Zalewski, Dyrektor Organizacyjno-Administracyjny „Poradnika Handlowca".

Tym razem 21 listopada br. odwiedziliśmy Łódź. Spotkanie odbyło się w Biurze Rozwoju Przedsiębiorczości i Miejsc Pracy Urzędu Miasta Łodzi. Celem szkolenia było przedstawienie m.in. wymiernych korzyści, jakie daje dobrze zorganizowana półka sklepowa oraz strefa kasy. - Strefa kasy charakteryzuje się tym, że ma wiele ograniczeń. Największe dotyczy miejsca. Należy więc dokładnie przemyśleć, co wyeksponować w tej lokalizacji. Powinny się tu znaleźć „pewniaki", czyli marki o ugruntowanej pozycji oraz produkty, które dobrze rotują w tym miejscu. Dobrze jest umieszczać produkty, które klient kojarzy z reklam, najlepiej wyróżniając je dodatkowo materiałami POS. Produkt musi być widoczny. Brak lub ograniczenie jego widoczności to brak zakupu - powiedział Zbyszko Zalewski, Dyrektor Organizacyjno-Administracyjny „Poradnika Handlowca".

Również Jarosław Miś, przedstawiciel firmy Storck pogłębił temat przedstawiając najbardziej efektywne metody ekspozycji i zarządzania produktami, a także kwestię, jak bardzo istotna jest przemyślana oferta asortymentowa. - Mnogość produktów sprawia, że sprzedaż nie jest łatwa. Nie wystarczy sama reklama, potrzeba nowych rozwiązań. Różnorodność oferty powoduje, że klient czuje się zagubiony i zdezorientowany. Należy także pamiętać, iż decyzje zakupu najczęściej podejmowane są w miejscu sprzedaży, czyli w sklepie. Od właściwej i oryginalnej ekspozycji zależy to, czy nabywca zainteresuje się produktem, a także to, czy szybko i sprawnie znajdzie poszukiwany przez siebie towar - mówił Jarosław Miś.

Zgromadzeni w sali konferencyjnej przy al. Politechniki handlowcy czynnie brali udział w dyskusji. Mariola Stwarz, która prowadzi sklep ogólnospożywczy w Łodzi stwierdziła, że coraz bardziej znaczącą rolę podczas zakupów odgrywają przyzwyczajenia klientów. - Klienci częściej przywiązują się do produktów, których jakości mogą być pewni. Liczy się także wizerunek firmy. Większym zainteresowaniem cieszą się produkty znane z reklam, o których wiemy, że gwarantują satysfakcję z zakupów. W moim sklepie oferuję przede wszystkim takie produkty. Staram się również informować kupujących o zaletach produktów oraz nowościach i akcjach promocyjnych - mówiła.

Natomiast Małgorzata Wierzbowska, kierownik Delikatesów „Ekobene" w Łodzi uważa, że zasygnalizowane problemy będzie starała się przeanalizować, a zdobytą wiedzę wykorzysta, aby jeszcze bardziej usprawnić sprzedaż. Zwłaszcza, że w okolicy sklepu znajduje się kilka placówek ogólnospożywczych - Stokrotka, Netto i Żabka.

Potwierdzeniem udziału w szkoleniu były dyplomy. Handlowcy otrzymali również upominki od firmy Storck. Następnie na terenie Urzędu odbyły się bezpłatne porady dla przedsiębiorców. Porad udzielali m.in.: pracownicy Centrum Obsługi Przedsiębiorcy, Izby Skarbowej, ZUS, Urzędu Statystycznego. - Można było uzyskać informacje na temat rozliczania kosztów podatkowych czy też dowiedzieć się o jakie środki można wystąpić na rozwój działalności gospodarczej- mówiła Renata Biadała z Centrum Obsługi Przedsiębiorcy.

 



Dokumentacja



Nowości na rynku FMCG
Aktualności
Projekt i wykonanie: a-tech.pl
Copyright by Poradnik Handlowca 2009 (c), wszystkie prawa zastrzeżone!