IMM: Branża handlowa z najwyższymi wydatkami reklamowymi

Aktualności

IMM: Branża handlowa z najwyższymi wydatkami reklamowymi

Instytut Monitorowania Mediów zbadał wydatki reklamowe we wrześniu 2018 roku w wybranych branżach: farmaceutycznej, handlowej, finansowej, telekomunikacyjnej i motoryzacyjnej. Po raz kolejny branża handlowa odnotowała największe wydatki.

Według danych IMM, w mediach największy budżet na reklamy przeznaczyła branża handlowa, której wydatki we wrześniu wyniosły 35% spośród wszystkich przeanalizowanych branż. Nieco mniejszy udział kwot zainwestowanych w reklamy zanotowała branża farmaceutyczna (25%). Na trzecim miejscu znalazła się motoryzacja (12%), za nią finanse (12%) i telekomunikacja (12%).

We wrześniu wydatki branży handlowej wyniosły ponad 396 mln zł na promocję w telewizji, prasie i radio. Kwota ta jest zbliżona do wydatków branży farmaceutycznej – nieco ponad 330 mln zł. Sumy te istotnie przekraczają budżety pozostałych branż.

Wśród kategorii reklamowanych produktów w branży handlowej – najwyższy udział osiągnęły dyskonty (29%). Hipermarkety osiągnęły wynik 5%

Źródło i foto: Instytut Monitorowania Mediów