Jesteś tutaj

Amazon usuwa produkty z wizerunkiem Auschwitz po krytyce

Ozdoby choinkowe, otwieracze do piwa oraz podkładki pod myszkę komputerową z fotografiami bramy wjazdowej do obozu koncentracyjnego Auschwitz-Birkenau lub ze zdjęciem więziennych baraków, można było znaleźć w ofercie sklepu internetowego Amazon. Odniosło się do tego Państwowe Muzeum Auschwitz-Birkenau w Oświęcimiu, które na swoim koncie na Twitterze skrytykowało platformę internetową twierdząc, że sprzedaż takich towarów jest przejawem braku szacunku. Wpis spotkał się z dużym odzewem oburzonych internautów. Amazon twierdzi, że produkty zostały już wycofane ze sprzedaży, co poprzedzone było negatywnymi recenzjami oraz ponad dwoma tysiącami wiadomości otrzymanymi na Twitterze. Sprawa odbiła się szerokim echem w mediach, nie tylko w Polsce i Stanach Zjednoczonych, ale także m.in. Francji, Holandii czy Meksyku.

Źródło: wyborcza.pl, nytimes.com

Kategoria: 

Podobne artykuły

Komisja Europejska poinformowała o rozpoczęciu dochodzenia mającego ocenić, czy Amazon przez swoje działania nie naruszył reguł konkurencji obowiązujących na terenie Unii Europejskiej. Dochodzenie antymonopolowe ma dotyczyć wykorzystania przez internetowego giganta poufnych danych dotyczących detalistów korzystających z platformy.

Amazon planuje mocniejsze wejście na rynek handlu żywnością, jednym z elementów realizacji planu jest przejęcie sieci supermarketów Whole Foods. Wartość tej transakcji to 13,4 mld dolarów. O tym, że Amazon planował wejście na rynek tradycyjnego handlu spożywczego nadszedł już w grudniu 2016 roku. 

X