Jesteś tutaj

Żywiec spodziewa się wzrostu wartościowego na rynku piwa w 2019 r.

Podczas spotkania z dziennikarzami, dyrektor ds. marketingu Grupy Żywiec, Małgorzata Lubelska przyznała, że Grupa spodziewa się, że w 2019 r. rynek piwa w Polsce wzrośnie w ujęciu wartościowym, ale wolumenowo odnotuje nieduży spadek sięgający 1-2%.

Podczas spotkania zaznaczono, że wartość rynku wzrośnie, bo Polacy wybierają droższe piwa, specjalności piwne, piwa smakowe, radlery i piwa bezalkoholowe, a to są wszystko propozycje z wyższej półki.

Ubiegłoroczne wyniki – wzrost wolumenowo o 3,5% oraz wartościowo 7% – spowodowane były znakomitą pogodą i Mistrzostwami Świata w Piłce Nożnej, co stymulowało rynek. W tym roku ma wrócić do normy.

Grupa Żywiec sprzedała w 2018 r. 11.286 tys. hektolitrów piwa wobec 11.236 tys. hl w 2017 r.

Źródło: PAP Biznes

Kategoria: 

Podobne artykuły

Aby zarejestrować najważniejsze elementy życia współczesnych Polaków Żywiec przygotował konkurs, w którym utalentowani filmowcy mieli za zadanie połączyć tradycję z nowoczesnością za pomocą znanego formatu filmowego. Najlepszą produkcję pt. „Automobiloza w trybie Ko-op” zrealizował Karol Wasilka, który zdobył 10 000 złotych, a jego kronika zostanie wyemitowana podczas najbliższej edycji festiwalu PLANETE+ DOC FILM FESTIVAL.

Grupa Żywiec opublikowała 15 lutego wyniki za 2016 r. W ubiegłym roku sprzedaż piwa należącego do GŻ zwiększyła się do 11,7 mln hektolitrów (wzrost o 0,6% wobec 11,6 mln hl w 2015 r.).

X

Przeczytaj również