Jesteś tutaj

Wzrasta produkcja piwa bezalkoholowego

Rynek browarniczy przechodzi aktualnie dynamiczne zmiany. Klienci coraz częściej sięgają po piwa z niską lub zerową zawartością alkoholu. Nie tylko duże koncerny, ale także browary rzemieślnicze oferują swoje wyroby w tym segmencie rynku.

W 2012 r. w Polsce wyprodukowano 316 tys. hektolitrów bezalkoholowego piwa. W zeszłym roku było to już ponad 600 tys. hektolitrów. Zmiana ta wynika z przyzwyczajeń ludzi, którzy starają się żyć aktywniej oraz zdrowiej. Piwa bezalkoholowe oraz te o niskiej zawartości alkoholu są dla nich dobrą alternatywą. Ponadto producenci chcą dostosować się do nowych regulacji związanych z propozycją ograniczenia reklam alkoholu oraz jego sprzedaży po godzinie 22.

Wzrost popularności takich piw występuje nie tylko na polskim rynku, ale również za granicą. Browary kraftowe wzorując się na dużych koncernach piwowarskich także starają się zaoferować swoim klientom wyroby w tym segmencie rynku.

Źródło: money.pl

Foto: Pixabay

Kategoria: 

Podobne artykuły

Wzmożone zamówienia fast foodów, zwiększona sprzedaż przekąsek, ale przede wszystkim piwa – tak będą wyglądać Mistrzostwa Świata w piłce nożnej dla sektora spożywczego. Jak branża poradzi sobie z mundialowymi wyzwaniami?

W trzecim kwartale 2018 r. skonsolidowane przychody netto Grupy Kapitałowej Żywiec wzrosły o 2% w stosunku do trzeciego kwartału ubiegłego roku i wyniosły 959 mln zł (2017 r. – 940 mln zł). Skonsolidowany zysk operacyjny wyniósł 142 mln zł wobec 126 mln w 2017 r. Łącznie za trzy kwartały 2018 r. przychody netto wyniosły 2,601 mln zł, co oznacza wzrost o 3% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Skonsolidowany zysk operacyjny za trzy kwartały 2018 r. wyniósł 318 mln zł wobec 300 mln zł w ubiegłym roku.

X

Przeczytaj również