Jesteś tutaj

Wzrasta produkcja piwa bezalkoholowego

Rynek browarniczy przechodzi aktualnie dynamiczne zmiany. Klienci coraz częściej sięgają po piwa z niską lub zerową zawartością alkoholu. Nie tylko duże koncerny, ale także browary rzemieślnicze oferują swoje wyroby w tym segmencie rynku.

W 2012 r. w Polsce wyprodukowano 316 tys. hektolitrów bezalkoholowego piwa. W zeszłym roku było to już ponad 600 tys. hektolitrów. Zmiana ta wynika z przyzwyczajeń ludzi, którzy starają się żyć aktywniej oraz zdrowiej. Piwa bezalkoholowe oraz te o niskiej zawartości alkoholu są dla nich dobrą alternatywą. Ponadto producenci chcą dostosować się do nowych regulacji związanych z propozycją ograniczenia reklam alkoholu oraz jego sprzedaży po godzinie 22.

Wzrost popularności takich piw występuje nie tylko na polskim rynku, ale również za granicą. Browary kraftowe wzorując się na dużych koncernach piwowarskich także starają się zaoferować swoim klientom wyroby w tym segmencie rynku.

Źródło: money.pl

Foto: Pixabay

Kategoria: 

Podobne artykuły

Pogoda panująca za oknem od kwietnia, w połączniu z odbywającym się w Rosji piłkarskim mundialem to dobre prognostyki dla wzmożonej sprzedaży piwa w tym sezonie. Po słabym 2017 r. producenci muszą walczyć, o jak najwyższe zyski w bieżącym roku.

Małgorzata Lubelska, Członek Zarządu i Dyrektor Marketingu Grupy Żywiec oraz Tomasz Klima, Dyrektor Arcyksiążęcego Browaru w Żywcu, w obecności Burmistrza Miasta Żywca Antoniego Szlagora i władz lokalnych, zainaugurowali uruchomienie nowej linii do produkcji piw bezalkoholowych. Inwestując ponad 11 mln zł w nową technologię, Grupa Żywiec kontynuuje strategię rozwoju oferty napojów bezalkoholowych.

X

Przeczytaj również