Jesteś tutaj

Wyniki PepsiCo za II kwartał 2018 r.

Wyniki PepsiCo za drugi kwartał 2018 r. okazały się lepsze niż oczekiwano. Wskazują one na oznaki stopniowego ożywienia w sektorze napojów gazowanych, ponieważ firma podwoiła wysiłki na rzecz promowania swoich produktów na rodzimym rynku.

Sprzedaż napojów w Ameryce Północnej spadła o 0,9%, co oznacza najmniejszy spadek w ostatnich czterech kwartałach, od kiedy firma zaczęła szeroko zakrojoną kampanię marketingową i cenową.

Przychody netto PepsiCo wzrosły o 2,4% do 16,09 mld USD, z czego 5,19 mld USD pochodziło z branży napojów i pobiło oczekiwania Wall Street.

Sprzedaż w dziale przekąskowym, Frito-Lay w Ameryce Północnej wzrosła w drugim kwartale o 4,3% dzięki wyższej sprzedaży nowych produktów – Doritos Blaze, Ruffles Mozzarella i Marinara.

Pepsi zanotowało również wzrosty na rynkach zagranicznych o 7% w Afryce Subsaharyjskiej i Europie oraz 6% w Azji, na Bliskim Wschodzie.

Zysk netto spadł natomiast o około 14% do 1,82 mld USD, w drugim kwartale kończącym się 16 czerwca, głównie z powodu wyższych kosztów transportu i surowców.

Źródło Reuters

Kategoria: 

Podobne artykuły

Ramon Laguarta został jednogłośnie wybrany przez Radę Dyrektorów spółki na stanowisko Dyrektora Generalnego. Zastąpi on Indrę K. Nooyi. Swoją funkcję Nooyi sprawować będzie do 3 października br., ustępując po 24 latach pracy w koncernie, w tym po 12 latach na stanowisku Dyrektor Generalnej. Funkcję Prezesa sprawować będzie do początku 2019 r., co zagwarantuje płynne objęcie sterów firmy  przez nowego szefa. Ramon Laguarta zostanie ponadto członkiem Rady Dyrektorów, od  3 października 2018 r.

„Uśmiechnij się z Lay’s” to akcja mająca na celu wsparcie organizacji charytatywnych.

X