Jesteś tutaj

Wyniki PepsiCo za II kwartał 2018 r.

Wyniki PepsiCo za drugi kwartał 2018 r. okazały się lepsze niż oczekiwano. Wskazują one na oznaki stopniowego ożywienia w sektorze napojów gazowanych, ponieważ firma podwoiła wysiłki na rzecz promowania swoich produktów na rodzimym rynku.

Sprzedaż napojów w Ameryce Północnej spadła o 0,9%, co oznacza najmniejszy spadek w ostatnich czterech kwartałach, od kiedy firma zaczęła szeroko zakrojoną kampanię marketingową i cenową.

Przychody netto PepsiCo wzrosły o 2,4% do 16,09 mld USD, z czego 5,19 mld USD pochodziło z branży napojów i pobiło oczekiwania Wall Street.

Sprzedaż w dziale przekąskowym, Frito-Lay w Ameryce Północnej wzrosła w drugim kwartale o 4,3% dzięki wyższej sprzedaży nowych produktów – Doritos Blaze, Ruffles Mozzarella i Marinara.

Pepsi zanotowało również wzrosty na rynkach zagranicznych o 7% w Afryce Subsaharyjskiej i Europie oraz 6% w Azji, na Bliskim Wschodzie.

Zysk netto spadł natomiast o około 14% do 1,82 mld USD, w drugim kwartale kończącym się 16 czerwca, głównie z powodu wyższych kosztów transportu i surowców.

Źródło Reuters

Kategoria: 

Podobne artykuły

Firma Colian zanotowała wzrost wyników w pierwszym kwartale 2018 r. Przychody zwiększyły się o niemal 10 proc. Wpływ na wyniki spółki miało przejęcie irlandzkiego producenta i dystrybutora słodyczy – Lily O'Brien's Holding Limited.

Firma PepsiCo drugi rok z rzędu została sklasyfikowana na 1. miejscu przez działające w Polsce sieci handlowe pod względem satysfakcji współpracy z dostawcami produktów z kategorii FMCG. W badaniu zrealizowanym przez Advantage Group w 2017 r., 19 znanych producentów z branży FMCG zostało ocenionych przez 13 głównych sieci handlowych .

X

Przeczytaj również