Jesteś tutaj

Advertisement

Wyniki Grupy Eurocash za II kwartał 2014 r.

– W drugim kwartale tego roku Grupa Eurocash zanotowała ponad 2% wzrost sprzedaży, do czego przyczynił się fakt, że w 2014 r. święta wielkanocne przypadały właśnie na drugi kwartał, podczas gdy w 2013 r. okres wzmożonych zakupów przedświątecznych miał miejsce w pierwszym kwartale. Zarówno w drugim kwartale, jak i w całym pierwszym półroczu br. odnotowaliśmy wzrosty sprzedaży w Eurocash Cash&Carry, Delikatesach Centrum, KDWT oraz Eurocash Alkohole. Łączna sprzedaż w I półroczu utrzymała się natomiast na nieznacznie niższym poziomie niż przed rokiem, co ma przede wszystkim związek z zakończeniem współpracy z siecią sklepów Stokrotka. Dostawy do tej sieci odpowiadały za około 372 mln zł sprzedaży w I półroczu 2013 r. Drugi kwartał tego roku był przy tym ostatnim, w którym zakończenie współpracy ze Stokrotką negatywnie wpływało na porównanie wielkości sprzedaży Grupy Eurocash rok do roku – powiedział Jacek Owczarek, członek zarządu i dyrektor finansowy Eurocash.

– Mimo utrzymujących się słabych nastrojów konsumentów i trudnych warunków gospodarczych, osiągnęliśmy poprawę marży brutto na sprzedaży w poszczególnych formatach, w tym na sprzedaży alkoholu dzięki zwiększonym zakupom pod koniec ubiegłego roku, przed podwyżką akcyzy na alkohol. Poprawę marży brutto widać także w Eurocash Dystrybucja, czyli dawnej Grupie Dystrybucyjnej Tradis, niemniej jednak negatywny wpływ na rentowność tego formatu ma niższa efektywność logistyki bez sprzedaży dla Stokrotki. Kontynuujemy prace związane z integracją i restrukturyzacją Eurocash Dystrybucja, przy czym pełne efekty powinny być widoczne po zakończeniu integracji systemów logistycznych Eurocash Dystrybucja i Delikatesów Centrum, czyli od przyszłego roku. Spadek poziomu EBITDA był ponadto spowodowany wyraźnym wzrostem kosztów sprzedaży, a także kosztów marketingu. Wynikają one ze wzmożonych działań, jakie podjęliśmy, by wspierać konkurencyjność tzw. tradycyjnego handlu, takich jak przeprowadzenie Megaloterii – ogólnopolskiej akcji promocyjnej obejmującej ponad 8.300 placówek zrzeszonych w sieciach franczyzowych zarządzanych przez Grupę Eurocash – wyjaśnił Jacek Owczarek.

– Zgodnie z oczekiwaniami, w II kwartale Grupa zanotowała wyraźnie dodatnie przepływy pieniężne netto z działalności operacyjnej, które sięgnęły ponad 288 mln zł. Analizując łączne przepływy gotówkowe, należy natomiast uwzględnić ponad 109 mln zł dywidendy, która została wypłacona już w drugim kwartale, czyli wcześniej niż w poprzednich latach, co miało także wpływ na poziom zadłużenia Grupy na koniec czerwca br. Mimo to dług netto był ponownie poniżej 2-krotności EBITDA – dodał dyrektor finansowy Eurocash.

Kategoria: 

Podobne artykuły

Eurocash nabędzie 50% udziałów w firmie Rogala, prowadzącej blisko 50 sklepów franczyzowych w ramach sieci Delikatesy Centrum. Jej sprzedaż detaliczna w 2013 r. sięgnęła blisko 285 mln zł.

14 września ruszyła kolejna edycja  marki Winiary „Żyj smacznie i zdrowo” – popularnego w Polsce programu edukacyjnego o zdrowym żywieniu. Już po raz szósty, setki tysięcy uczniów
w całej Polsce poznają zasady racjonalnego odżywiania. Do tej pory akcja gościła w ponad 70% szkół w naszym kraju! Program otrzymał w tym roku patronaty między innymi od Ministra Edukacji Narodowej, Ministra Sportu i Turystyki oraz Ministra Zdrowia. Ponadto, twarzą programu został Blow – popularny vloger z aż 1.300.000 subskrybentami na You Tube.

X