Velvet CARE przejmuje firmę MORACELL

Aktualności

Velvet CARE przejmuje firmę MORACELL

Velvet CARE, jeden z największych producentów papierowych wyrobów higienicznych w Europie Środkowo-Wschodniej 23 stycznia podpisał umowę nabycia 100% udziałów czeskiej spółki MORACELL. Transakcja podlegać będzie standardowej procedurze zatwierdzenia przez organy antymonopolowe.

MORACELL jest największym producentem papierowych wyrobów higienicznych w Czechach (zakład produkcyjny znajduje się w Żabcicach k/Brna). Portfolio produktów firmy jest bardzo szerokie i obejmuje między innymi papier toaletowy, ręczniki kuchenne, serwetki oraz chusteczki higieniczne, oferowane głównie pod markami: BIG SOFT oraz FINE&SOFT.

Velvet CARE to wiodący polski producent i dystrybutor wyrobów higienicznych (m.in chusteczek higienicznych, papierów toaletowych, papierowych ręczników kuchennych, płatków kosmetycznych) oraz właściciel kultowej w Polsce marki Velvet.

– Firma Velvet CARE od lat stawia na dynamiczny rozwój. Dlatego cieszymy się, że dołączy do nas czołowy gracz rynku czeskiego i słowackiego. MORACELL to dojrzała i dobrze zarządzana spółka z nowoczesnym parkiem maszynowym, infrastrukturą i ugruntowaną pozycją na rynku. Łącząc siły, znacząco zwiększamy nasze moce produkcyjne i realizujemy plany ekspansji międzynarodowej – komentuje Artur Pielak, Prezes Zarządu Velvet CARE

W 2018 r. większościowy pakiet udziałów Velvet CARE kupiła spółka zależna funduszu Abris CEE Mid-Market III LP, zarządzanego przez Abris Capital Partners Ltd.

– Przejęcie MORACELL przez Velvet CARE to konsekwentna realizacja przyjętej przez nas od samego początku strategii biznesowej, ukierunkowanej na budowanie pozycji Velvet CARE jako lidera w Europie Środkowo-Wschodniej. Cieszy nas, że integracja obu spółek będzie kolejnym krokiem w osiągnięciu tego celu – komentuje Tomasz Kujawa, dyrektor inwestycyjny w Abris Capital Partners.

Nawiązana właśnie współpraca między spółkami Velvet Care i Moracell stwarza nie tylko okazję do wymiany wiedzy i doświadczeń, ale daje też impuls do dalszego rozwoju obu spółek. Jest jednym z istotnych elementów nakreślonego przez Velvet Care ambitnego celu i osiągnięcia minimum 1mld zł obrotów do 2023 r. i zbudowania pozycji lidera na rynku Europy Środkowo-Wschodniej.