Jesteś tutaj

Słodycze na świątecznym szczycie

Ostatni kwartał roku okazuje się najważniejszym dla producentów słodyczy. Notują wówczas wzrosty sprzedaży nawet o 30% w stosunku do pozostałych kwartałów. Dzięki dobrej koniunkturze w przeciągu ostatniego roku nastąpił wzrost sprzedaży o 4%, do poziomu 12,15 mld zł.

Dla branży wyrobów słodkich rytm wyznaczają poszczególne święta. Już we wrześniu firmy zaczynają przygotowywać się do grudniowego sezonu bożonarodzeniowego. Opracowywane są smak, kształt oraz skład dla nowych produktów. Słodkości dostępne na rynku przez cały rok, zyskują w tym czasie okazjonalne opakowania, które jak zaznacza branża muszą mieć złote zdobienia. Grudzień jest także okresem, w którym producenci planują już ofertę wielkanocną. Wcześniej przypada również „mały szczyt sprzedaży” związany z walentynkami.

Nie tylko produkcja i konsumpcja na rynku krajowym wzrasta. W czasie pierwszych ośmiu miesięcy tego roku sprzedaż za granicę wzrosła o 3% w stosunku rocznym, do poziomu 1,54 mld euro.

Źródło: Rzeczpospolita

Foto: Pixabay

Kategoria: 

Podobne artykuły

Eksport polskich słodyczy rósł w ostatnich latach w tempie sięgającym 10–15 proc. rocznie. Głównymi odbiorcami polskich rodzimych wyrobów są Niemcy i Wielka Brytania. W ostatnich latach branża rozwija również sprzedaż na rynki trzecie. Na tle innych państw europejskich w Polsce spożycie słodyczy wciąż jest jednak relatywnie niewielkie. Statystyczny Polak spożywa do 4,5 kg na osobę rocznie, zaś  Niemiec zjada rocznie około 9 kg słodyczy.

Polacy w ubiegłym roku kupili o ponad 2% mniej słodyczy niż w 2014 r. Producenci w tej trudnej sytuacji rynkowej, na którą dodatkowo wpłynęła utrzymująca się deflacja oraz wysokie ceny kakao i orzechów laskowych, szukają szans na zwiększenie rentowności poprzez wprowadzanie nowych produktów. Taka strategia okazała się skuteczna dla Wedla, który pomimo słabej koniunktury zanotował kilkunastoprocentowy wzrost sprzedaży.

X