Sezon może być rekordowy dla producentów lodów

Aktualności

Sezon może być rekordowy dla producentów lodów

To może być wyjątkowo dobry rok dla rynku lodów w Polsce. Sprzedaży sprzyjała wyjątkowo gorąca wiosna, dzięki czemu sezon rozpoczął się długo przed wakacjami. Ciepła majówka sprawiła, że sprzedaż wzrosła dwukrotnie. Przeciętny Polak zjada ok. 4 litrów lodów rocznie. Do rekordzistów sporo brakuje, ale dzięki lodom w większych opakowaniach sezon można znacznie wydłużyć, a tym samym pomóc zbliżyć się do czołówki.

– Tegoroczny sezon dla producentów lodów zaczął się dosyć szybko, bo już w kwietniu. Mimo że w marcu jeszcze leżał śnieg, to kwiecień i jego wysokie temperatury sprawiły, że ludzie zaczęli częściej sięgać do lodówek sklepowych. Sezon rozpoczął się więc wcześnie i trwa, według prognoz meteorologicznych będzie trwał dużo dłużej niż w ubiegłym roku, a lato ma być bardzo gorące – podkreśla w rozmowie z agencją Newseria Biznes Tomasz Więcek, Manager SMI Communication, biuro prasowe marki Bracia Koral.

Według analiz firmy Euromonitor International rynek lodów w Polsce w 2018 r. osiągnie pułap 1,82 mld zł, co oznacza 2,3%. wzrost rok do roku. Już tegoroczna majówka była zwiastunem, że ten rok może być dla producentów lodów wyjątkowo udany. Ładna i ciepła pogoda sprawiły, że sprzedaż lodów marki Koral wzrosła dwukrotnie w porównaniu z 2017 r.

Do największych lodożerców Polakom jeszcze sporo brakuje. Zdecydowany prym – przed Amerykanami i Australijczykami – wiodą mieszkańcy Nowej Zelandii, którzy rocznie zjadają średnio 28,4 l lodów na osobę. W Europie smakoszami lodów są Finowie, zjadając 14,2 l lodów rocznie na osobę i Szwedzi – 12 l.

– Bardzo dobre na okres poza sezonem są lody familijne, które można jeść rodzinnie w domu, nie lody impulsowe, na patyku, dla których sezon to głównie lato. Myślę, że producenci lodów powinni pójść w tym kierunku, produkując lody bardzo dobrej jakości, z dobrymi dodatkami. To pewnie będzie miało dobre przełożenie na ich sprzedaż – ocenia Tomasz Więcek.

Polacy chętnie sięgają po smaki, które znają. Z badania  Instytutu Kantar Public przeprowadzonego na zlecenie marki Bracia Koral wynika, że 51%. Polaków wybiera lody, które smakiem kojarzą się im z dzieciństwem. Jedynie 19% wybiera smaki nietypowe. Chętniej też wybierają opakowania, które przypominają te sprzed lat.

Polska jest 5. największym producentem lodów w Unii Europejskiej. Z danych Eurostatu wynika, że tylko w pierwszych dziewięciu miesiącach 2017 r. z Polski wyeksportowano więcej lodów niż w całym 2016 r. – blisko 51 tys. ton o wartości 104 mln euro.

– Lody mogą być zdecydowanie polskim hitem eksportowym, tym bardziej w segmencie premium. Spokojnie mogą konkurować z największymi producentami światowymi – podkreśla Tomasz Więcek.

Źródło: Nowaseria Biznes

Foto: Pixabay