Jesteś tutaj

Rząd chce ograniczyć reklamę piwa w telewizji

Dziennik Rzeczpospolita informuje, że rząd chce ograniczyć reklamę piwa w telewizji. Spoty reklamowe miałyby pojawiać się dopiero po 23.00 (obecnie dozwolone są po 20.00). Takie zmiany zakłada przygotowywany przez Ministerstwo Zdrowia projekt nowelizacji ustawy o wychowaniu w trzeźwości, który został już przyjęty przez Komitet Stały Rady Ministrów i czeka na zatwierdzenie przez rząd. Na reklamę piwa w 2017 r. browary wydały 180 mln zł. z czego zdecydowaną większość na spoty telewizyjne – aż 112 mln zł. Po zmianie prawa liczba ta może zdecydowanie zmaleć.

Foto: Pixabay

Kategoria: 

Podobne artykuły

Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego w Polsce – Browary Polskie wyraził sprzeciw wobec propozycji dalszego ograniczenia godzin emisji reklam piwa z godziny 20.00 na 23.00.  To najnowsza wersja projektu zmiany ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.

Europejska branża alkoholowa przyjęła dobrowolne zobowiązanie do umieszczania na opakowaniach napojów procentowych informacji o ich składzie oraz wartości odżywczej. W pracach nad projektem, który 12 marca br. został przestawiony Komisji Europejskiej uczestniczyła The Brewers of Europe, ponadnarodowa organizacja zrzeszająca europejskich piwowarów, do której należy Związek Browary Polskie. 

X

Przeczytaj również