Jesteś tutaj

Rząd chce ograniczyć reklamę piwa w telewizji

Dziennik Rzeczpospolita informuje, że rząd chce ograniczyć reklamę piwa w telewizji. Spoty reklamowe miałyby pojawiać się dopiero po 23.00 (obecnie dozwolone są po 20.00). Takie zmiany zakłada przygotowywany przez Ministerstwo Zdrowia projekt nowelizacji ustawy o wychowaniu w trzeźwości, który został już przyjęty przez Komitet Stały Rady Ministrów i czeka na zatwierdzenie przez rząd. Na reklamę piwa w 2017 r. browary wydały 180 mln zł. z czego zdecydowaną większość na spoty telewizyjne – aż 112 mln zł. Po zmianie prawa liczba ta może zdecydowanie zmaleć.

Foto: Pixabay

Kategoria: 

Podobne artykuły

Grupa Kapitałowa Żywiec S.A. opublikowała półroczne wyniki finansowe. W pierwszej połowie 2018 r. Spółka sprzedała 5,6 mln hektolitrów piwa, podobnie jak w analogicznym okresie 2017 r. Przychody ze sprzedaży wyniosły 1151 mln zł, co oznacza wzrost o 5% w porównaniu do pierwszego półrocza 2017 r. Skonsolidowany zysk z działalności operacyjnej Grupy w pierwszej połowie 2018 r. wyniósł 176 mln zł w porównaniu z kwotą 174 mln zł w analogicznym okresie 2017 r., co stanowi wzrost o 1,2%.

Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt nowelizacji ustaw o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi przewidujący m. in. zakaz reklamy piwa w godzinach od 6 do 23. Swoje stanowisko negatywne przedstawił już Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego w Polsce – Browary Polskie. W podobnym tonie wypowiedzieli się Pracodawcy RP.

X