Jesteś tutaj

Rząd chce ograniczyć reklamę piwa w telewizji

Dziennik Rzeczpospolita informuje, że rząd chce ograniczyć reklamę piwa w telewizji. Spoty reklamowe miałyby pojawiać się dopiero po 23.00 (obecnie dozwolone są po 20.00). Takie zmiany zakłada przygotowywany przez Ministerstwo Zdrowia projekt nowelizacji ustawy o wychowaniu w trzeźwości, który został już przyjęty przez Komitet Stały Rady Ministrów i czeka na zatwierdzenie przez rząd. Na reklamę piwa w 2017 r. browary wydały 180 mln zł. z czego zdecydowaną większość na spoty telewizyjne – aż 112 mln zł. Po zmianie prawa liczba ta może zdecydowanie zmaleć.

Foto: Pixabay

Kategoria: 

Podobne artykuły

Polska jest w europejskiej czołówce zarówno pod względem produkcji, jak i konsumpcji piwa, która od kilku lat utrzymuje się na stabilnym poziomie ok. 98–99 litrów rocznie w przeliczeniu na mieszkańca. Rośnie za to produkcja, która w 2017 r. sięgnęła blisko 41 mln hektolitrów.

W marcu br. weszły w życie przepisy znowelizowanego rozporządzenia w sprawie zwolnień od podatku akcyzowego. Zakładały one, że browary produkujące poniżej 200 tys. hektolitrów piwa miały płacić o połowę niższą akcyzę. Wcześniej obciążenia podatkowe uzależnione były od wielkości sprzedaży. Nowe przepisy uderzają jednak w browary rozlewające piwa do butelek na zlecenie innych firm.

X