Rynek dań gotowych – znaczenie ma zaufanie do marki i dostępność

Aktualności

Rynek dań gotowych – znaczenie ma zaufanie do marki i dostępność

06 kwietnia 2017

Rynek dań gotowych – znaczenie dla konsumentów ma zaufanie do marki i dostępność – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie FRoSTA. – Z przeprowadzonego przez nas badania jasno wynika, że konsumenci stawiają przede wszystkim na jakość produktu – tłumaczy Aleksandra Wysocka marketing manager FRoSTY. – Częściej sięgają po produkty marek, na których mogą polegać i takie, których skład spełnia ich oczekiwania. Równocześnie, coraz mniejsze znaczenie ma cena – kiedyś na czele rankingu, dziś plasuje się pod koniec pierwszej dziesiątki. Zaufanie do marki to czynnik, który najważniejszy jest dla ponad połowy badanych. Kolejne aspekty ważne dla konsumentów to dostępność ( 46%) wielkość opakowania ( również 46%) oraz sposób ( 41%) i czas przygotowania dania (37%). Spośród ankietowanych 35 % badanych kupuje zazwyczaj porcję dla dwóch osób, a 36% sięga po nie z myślą o obiedzie dla całej rodziny. Wśród dań gotowych dużym zainteresowaniem cieszą się zarówno mrożone dania mięsno-warzywne, mieszanki warzywne, jak i warzywa na patelnię.Badania wykazały również, że konsumenci przede wszystkim kupują produkty na najbliższy posiłek – robi tak aż 54% klientów. Jednak już 37% robi zakupy na zapas.