Jesteś tutaj

Rusza ranking „Równi w biznesie”

Polska Izba Handlu zainicjowała ranking „Równi w biznesie”, którego celem jest wyróżnienie producentów mleka, którzy dbają o równowagę na rynku detalicznym. Nagrodzeni odznaczeniem „Równy w Biznesie” są poleceni uwadze właścicieli sklepów małoformatowych oraz osobom odpowiedzialnym za ich zaopatrzenie. – Powodem problemów polskich sklepów małoformatowych są znaczące dysproporcje w podejściu wielu producentów do poszczególnych formatów sklepów. Niestety, ale znacząca część wiodących wytwórców konstruując swoje polityki sprzedażowe, kompletnie ignoruje możliwości i potrzeby niezależnych detalistów, w tym tych zrzeszonych w sieciach franczyzowych oraz ich klientów. Przez to sklepy małoformatowe nie mogą być konkurencyjne wobec wielkopowierzchniowego handlu, a konsumentom ogranicza się dostęp do ulubionych marek w dobrych cenach – mówi Waldemar Nowakowski, Prezes Polskiej Izby Handlu.

Na szczycie aktualnego rankingu znajdują się OSM KRASNYSTAW oraz OSM RADOMSKO. Z dużo potężniejszymi konkurentami wygrywają między innymi ceną, porównywalną w handlu małoformatowym i wielkopowierzchniowym. Czynniki brane pod uwagę w ocenie rankingowej to: cena (waga 20%), dystrybucja (waga 25%), udział rynkowy (waga 20%), kontrybucja do wzrostu (waga 25%) oraz dedykowane produkty (waga 10%). Finalna liczba punktów, jaką może otrzymać producent, jest średnią ważoną wyników wszystkich wskaźników.

Kategoria: 

Podobne artykuły

Ponad 84 proc. dorosłych palaczy chce informacji o mniej szkodliwych produktach niż papierosy, tj. e-papierosach i nowatorskich wyrobach tytoniowych, w których tytoń się podgrzewa, a nie spala. 90 proc. badanych uważa, że w sklepie powinna być dostępna informacja o tych produktach, a ponad 90 proc. chce znać wyniki badań naukowych.

Woda butelkowana to jeden z najczęściej kupowanych produktów w Polsce i jako artykuł pierwszej potrzeby jest dostępna w każdym sklepie spożywczym. Pomimo tego nie w każdym miejscu znajduje się pełną ofertę. W kolejnej edycji rankingu największych firm oferujących w Polsce butelkowane wody Grupa Eurocash wraz Polską Izbą Handlu, oceniła, czy strategie stosowane przez producentów nie pomniejszają znaczenia małoformatowych sklepów.

X