Jesteś tutaj

Rekordowy sezon dla producentów lodów

Sezon na lody rozpoczyna się wtedy, kiedy za oknem przygrzewa słońce, dlatego w tym roku trwał on od gorącej majówki, aż po ciepłą końcówkę września. Tegoroczna dobra passa pogodowa sprawiła, że rynek lodów w Polsce bił rekordy sprzedaży. Sprzedaż lodów w majówkę wzrosła aż o 100%, a cały sezon notuje wzrost o ponad 30% w stosunku do roku poprzedniego.

Firma PPL Koral poinformowała, że tegoroczny sezon okazał się być rekordowy ze względu na długo utrzymującą się dobrą pogodę. Dowodem były pierwsze dane sprzedażowe firmy – wzrost wyników sprzedaży w majówkę o 100% w stosunku do roku poprzedniego. Potem liczby rosły dalej – od maja do sierpnia sprzedaż marki Bracia Koral wzrosła o ponad 50%, natomiast Koral zanotowało wzrost o ponad 30% w stosunku do roku poprzedniego. Oprócz majówki równie gorący był sierpień, w którym wartościowo sprzedaż była wyższa o przeszło 50% w porównaniu z 2017 r., a w maju i czerwcu sprzedano najwięcej litrów lodów w całym sezonie.

Polacy w tym sezonie skonsumowali ok. 59 mln litrów lodów PPL Koral. Sprzedaż lodów w litrach wzrosła o ok. 19%, natomiast wzrost wartości sprzedaży aż o przeszło 30% – to dowód na to, że przy wysokich temperaturach Polacy sięgali przede wszystkim po lody impulsowe, czyli rożki, lody na patyku, w kubeczkach oraz sandwich’e.

Foto: Pixabay

Kategoria: 

Podobne artykuły

To może być wyjątkowo dobry rok dla rynku lodów w Polsce. Sprzedaży sprzyjała wyjątkowo gorąca wiosna, dzięki czemu sezon rozpoczął się długo przed wakacjami. Ciepła majówka sprawiła, że sprzedaż wzrosła dwukrotnie. Przeciętny Polak zjada ok. 4 litrów lodów rocznie. Do rekordzistów sporo brakuje, ale dzięki lodom w większych opakowaniach sezon można znacznie wydłużyć, a tym samym pomóc zbliżyć się do czołówki.

Producent lodów z Nowego Sącza PPL Koral znalazł się w gronie 30 polskich firm wyróżnionych przez London Stock Exchange. Opublikowany przez londyńską giełdę prestiżowy raport obejmuje 1000 inspirujących europejskich spółek 2018 r.

X