Jesteś tutaj

Reakcja reklamodawców na zakaz handlu w niedzielę

Instytut Monitorowania Mediów zbadał wydatki reklamowe w marcu 2018 r. w wybranych branżach: farmaceutycznej, handlowej, motoryzacyjnej, finansowej i telekomunikacyjnej. Wzrost wydatków reklamowych w branży handlowej wskazuje na reakcję marek na zakaz handlu w niedziele.

Dane IMM z monitoringu reklam w mediach tradycyjnych wskazują, że spośród pięciu analizowanych branż największe wydatki reklamowe zostały wygenerowane w branży handlowej – w porównaniu z zeszłym miesiącem wydane kwoty wzrosły o ponad 100 mln zł. Najpewniej jest to reakcja marek na wprowadzenie zakazu handlu w niedziele. Branża handlowa wydała na reklamę w marcu 361,7 mln zł. Nieznacznie mniej, bo 327 mln zł wydała w tym celu branża farmaceutyczna.

Marką z branży handlowej o największych wydatkach reklamowych był ponownie Lidl, którego budżet na promocję w tv, radio i prasie wzrósł do niemal 58 mln zł. Na drugim miejscu w zestawieniu znalazł się Media Expert, natomiast po raz pierwszy od pół roku w pierwszej piątce pojawił się Kaufland.

Niemal 30 proc. zmonitorowanych reklam dotyczyło sklepów dyskontowych. Na drugim miejscu znalazły się sklepy z elektroniką, a dalej – hipermarkety oraz sieci budowlane.

Źródło i foto: Instytut Monitorowania Mediów

Kategoria: 

Podobne artykuły

Instytut Monitorowania Mediów zbadał wydatki reklamowe w kwietniu 2018 r. w wybranych branżach: farmaceutycznej, handlowej, motoryzacyjnej, finansowej i telekomunikacyjnej. Wciąż wzrastają wydatki reklamowe w branży handlowej.

Instytut Monitorowania Mediów zbadał wydatki reklamowe w lutym 2018 r. w wybranych branżach m.in.: handlowej i farmaceutycznej. Największe wydatki wygenerowały reklamy, skierowane do konsumentów, w  branży farmaceutycznej (produkty na przeziębienie i grypę) oraz handlowej.

X