Raport FRoSTY: preferencje zakupowe Polaków – ryby mrożone

Aktualności

Raport FRoSTY: preferencje zakupowe Polaków – ryby mrożone

09 listopada 2018

Jakość produktu to główny czynnik, którym kierują się konsumenci wybierając ryby mrożone – wynika z raportu opracowanego na zlecenie FRoSTY. W najnowszym badaniu, marka prześwietliła preferencje zakupowe Polaków dotyczące ryb mrożonych.

Wśród cech ważnych przy wyborze ryb mrożonych (filetów bez panierki i bez dodatków) jakość produktu wskazywana jest przez 32% badanych jako najważniejsza i aż przez 59% jako ważna. Zaraz po niej plasuje się mała ilość glazury czy lodu na rybie. Dopiero na trzecim miejscu konsumenci stawiają cenę za kilogram produktu.

Najczęściej wymienianym dniem robienia zakupów ryb mrożonych jest piątek – wskazuje go 32% badanych. Równocześnie 52% konsumentów podkreśla, że nie robi zakupów na zapas, a zakupione ryby wykorzystuje przy najbliższej okazji. Polacy najczęściej sięgają po ryby w opakowaniu rodzinnym (dla 3-4 osób) – robi tak ponad połowa badanych.

Badanie dotyczące ryb mrożonych (bez panierki, bez dodatków) zostało zrealizowane techniką CAWI, przez research & grow na zlecenie FRoSTY, w czerwcu 2018 r. W badaniu wzięło udział 300 konsumentów w wieku 25-55 lat.