Jesteś tutaj

Advertisement

Ranking „Równi w Biznesie”: Alkohole

Coraz więcej największych producentów piwa, wódki i whisky oferuje podobny asortyment w zbliżonych cenach we wszystkich kanałach sprzedaży – wynika z 3. edycji rankingu „Równi w Biznesie”. Jest to szczególnie ważne dla klientów, którzy ponad 40% dóbr szybko zbywalnych i 70% piwa kupują w sklepach małoformatowych.

Lider poprzednich dwóch edycji rankingu Browar Namysłów został przejęty przez Grupę Żywiec (Heineken). Nie poprawiło to jednak pozycji tego koncernu w rankingu, ponieważ znalazł się on na 4. miejscu (w 2018 r. był 3.). Czołowe miejsca zajmują dwaj najmniejsi z czołowych producentów piwa: Perła – Browary Lubelskie i Van Pur. W porównaniu z poprzednim rokiem awansował największy gracz na rynku – Kompania Piwowarska (Asahi), który jest 3 (w 2018 r. był 5.).

Ewenementem w skali całego rankingu jest rynek wódki, ponieważ kolejność producentów w „Równych w Biznesie” niemal pokrywa się z kolejnością na liście największych producentów. Oznacza to, że Roust i Stock, jako liderzy rynku wódek w Polsce jednakowo traktują wszystkie kanały sprzedaży.

Za zrównoważony można też uznać polski rynek whisky, mimo że w rankingu przewodzi Stock, który jest dopiero 5. na liście największych producentów. Jednak niewiele gorsze niż Stock oceny uzyskała cała czołówka rynku, a przede wszystkim Brown-Forman i Pernod Ricard.

Kategoria: 

Podobne artykuły

W Polsce coraz więcej mleka trafia do konsumentów przez zorganizowany rynek, co oznacza, że gospodarstwa rolne coraz mniej mleka sprzedają bezpośrednio lub zużywają na własne potrzeby. Główną rolę na tym rynku odgrywają mleczarnie oraz sklepy detaliczne, przez które produkty trafiają do konsumentów. Dziś ok. 70% mleka w Polsce jest dystrybuowane za pośrednictwem sklepów wielkoformatowych.

Rynek dań gotowych – znaczenie dla konsumentów ma zaufanie do marki i dostępność – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie FRoSTA. 

X