Jesteś tutaj

Producenci cydru czekają na nowe przepisy

Rynek cydru, według wyliczeń Nielsena wart jest 53,5 mln zł, jednak w ciągu roku jego wartość spadła o 10%. Chcąc przeciwdziałać temu zjawisku zamierzano wprowadzić jeszcze w tym roku zerowy podatek akcyzowy. Jednak trwające w Brukseli prace nad dyrektywą w sprawie harmonizacji struktury podatków akcyzowych od napojów alkoholowych spowodowały, że polscy producenci muszą czekać na decyzję władz unijnych.

Premier Mateusz Morawiecki zapowiedział w 2017 r., że do końca 2018 r. zostanie wprowadzona zerowa stawka akcyzy dla cydrów oraz zniesiony będzie obowiązek banderolowania butelek. W Brukseli trwają jednak prace nad nowelizacją dyrektywy 92/83/EWG w sprawie harmonizacji struktury podatków akcyzowych od napojów alkoholowych. Obecnie znajdują się one na etapie uzgodnień w grupie roboczej Rady Unii Europejskiej. Dyrektywa określa strukturę podatku akcyzowego dla krajów wspólnoty, definiuje również pojęcie cydru.

Źródło: Rzeczpospolita

Foto: Pixabay

Kategoria: 

Podobne artykuły

Rynek cydru to dziś ok. 9-10 mln litrów, ale ma potencjał być kilkukrotnie większy. Docelowo może osiągnąć nawet równowartość ok. 2 proc. rynku piwa. Producenci chcąc zwiększać sprzedaż, planują kolejne akcje promocyjne i nowości. Ambra, producent Cydru Lubelskiego, chce jeszcze przed wakacjami wprowadzić na rynek ten trunek w puszce.

Kilka lat temu rynek odkrył na nowo zapomniany wcześniej cydr. Duża liczba producentów rozszerzała swoje portfolio produktowe właśnie o jabłkowy trunek. Od pewnego czasu jednak spożycie cydru spada, co może się okazać pozytywne dla tych graczy rynkowych, którzy nadal produkują jabłkowy alkohol.

X