Nie tylko Złoty, ale też Super Złoty Listek dla Kompanii Piwowarskiej

Aktualności

Nie tylko Złoty, ale też Super Złoty Listek dla Kompanii Piwowarskiej

W tym roku Kompania Piwowarska podwójnie triumfowała w przeglądzie Listki CSR, organizowanym przez tygodnik „Polityka”. Udział w jubileuszowej, piątej edycji plebiscytu przyniósł KP nie tylko tradycyjny Złoty Listek CSR, ale też wyróżnienie specjalne – Super Złoty Listek CSR POLITYKI. Tym samym docenione zostały kompleksowe działania firmy w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu, realizowane pod hasłem „Postaw na piwo”.

17 maja br. odbyła się uroczysta gala, podczas której Jerzy Baczyński, redaktor naczelny „Polityki”, wręczył wyróżnienia Pawłowi Kwiatkowskiemu, dyrektorowi ds. korporacyjnych Kompanii Piwowarskiej. Jednym z nich był Złoty Listek CSR, który KP otrzymała już po raz piąty jako firma, dla której realizacja wytycznych zawartych w normie ISO 26000 jest kluczowym elementem strategicznych działań w biznesie i relacjach z interesariuszami. W tym roku ustanowiono także nagrody specjalne – Super Złote Listki CSR POLITYKI. Zostały nimi uhonorowane przedsiębiorstwa, które w każdej edycji zdobywały Złoty Listek CSR. W tym elitarnym gronie  najlepszych z najlepszych – a właściwie najbardziej odpowiedzialnych wśród odpowiedzialnych – znalazła się też Kompania Piwowarska.

Tylko trzy firmy otrzymały tę jubileuszową nagrodę na pięciolecie przeglądu, jako dowód nie tylko utrzymywania najwyższych standardów zarządzania w obszarze społecznej odpowiedzialności oraz zrównoważonego rozwoju w ostatnich pięciu latach, ale także za ciągły rozwój w tym obszarze – komentuje Rafał Rudzki, Starszy Menadżer w zespole Sustainability Consulting Central Europe w Deloitte. – Tak jak firmy oraz cały rynek ewoluuje, także przegląd zmieniał się i podnosił poprzeczkę dla liderów, których rolą także jest dzielenie się swoimi doświadczeniami z innymi firmami i organizacjami.

W zestawieniu znalazło się tym razem 12 firm ze Złotym Listkiem CSR, oprócz tego 11 ze Srebrnym (firmy, które w swojej codziennej działalności operacyjnej deklarują uwzględnianie wszystkich kluczowych rozwiązań normy ISO 26000) oraz 41 – z Białym (firmy, które deklarują wdrażanie wszystkich najistotniejszych kategorii zarządczych rekomendowanych przez normę ISO 26000 oraz ciągle doskonalą swoje działania w tym zakresie).

Nasza ciągła dbałość o rozwój wolontariatu pracowniczego, wsparcie społeczności lokalnych, oszczędzanie wody i troska o środowisko przyniosły wymierne korzyści dla pracowników i otoczenia firmy. Co więcej, zostały również dostrzeżone przez jurorów plebiscytu „Polityki”, co bardzo nas cieszy i daje energię do dalszych działań – mówi Katarzyna Radecka, kierownik ds. zrównoważonego rozwoju Kompanii Piwowarskiej. – Jest to dla nas potwierdzenie, że warto w cele biznesowe wpleść odpowiedzialność społeczną i realizować strategię „Postaw na piwo”, która wyznacza nam najwyższe standardy działań.