Jesteś tutaj

Nestlé chce wprowadzić opakowania w 100% nadające się do recyklingu

Do 2025 r. Nestlé planuje wprowadzić opakowania w całości nadające się do recyklingu lub takie, które można by ponownie wykorzystać. W praktyce żadne z opakowań nie trafiłoby na wysypisko śmieci ani nie skończyłoby jako odpad.

– Odpady z tworzyw sztucznych są jednym z największych problemów związanych ze zrównoważonym rozwojem, na jakie napotyka obecnie świat. Dlatego należy podjąć się wspólnego działania. Dążymy do znalezienia ulepszonych rozwiązań w zakresie redukcji, ponownego użycia i recyklingu tworzyw sztucznych – powiedział Mark Schneider, Prezes Nestlé S.A.

Widząc potrzebę rozwoju gospodarki w obiegu zamkniętym, Nestlé zobowiązuje się do odgrywania aktywnej roli w opracowywaniu dobrze funkcjonujących systemów zbiórki, segregacji i recyklingu w krajach, w których prowadzi działalność. Firma rozpocznie współpracę z partnerami łańcucha wartości i stowarzyszeniami branżowymi w celu zbadania różnych rozwiązań w zakresie opakowań, tak by ograniczyć zużycie plastiku, ułatwić recykling i opracować nowe podejście wyeliminowania odpadów z tworzyw sztucznych.

W Polsce Nestlé jest m.in. partnerem inicjatywy “Działaj z imPETem”„ w ramach której dąży do zwiększenia ilości zbieranych i recyklingowanych odpadów. W zakresie przedsięwzięcia przewidziana jest również edukacja ekologiczna wybranych rejonów Polski.

– Ponad 90% tonażu naszych materiałów, z których robimy opakowania produktów sprzedawanych w Polsce pochodzi z jednorodnych materiałów, tj. szkła, metalu, tektury itp. Szklane słoiki, które są łatwe do recyklingu, stanowią obecnie 60% materiałów używanych do naszych opakowań. Nieustannie dążymy do minimalizowania wpływu na środowisko  poprzez zmniejszanie ilości materiałów stosowanych do tworzenia naszych nowych produktów – oznajmił Edouard Simond, Dyrektor Techniczny Nestlé Polska S.A.

Kategoria: 

Podobne artykuły

Tacy jak my – Agnieszka Kowalczyk, Ania Mitura, Renata Jaszczuk i Jakub Piekarz, czyli pracownicy Nestlé Polska, mają swoje życie zawodowe i rodzinne. Wśród licznych codziennych obowiązków znajdują jednak czas na coś więcej. Zmienili eleganckie obuwie na sportowe buty i wykonali pierwszy krok do zdrowszej przyszłości. Biegają, grają w tenisa i w siatkówkę. Teraz jako ambasadorzy akcji „Nestlé Porusza Polskę” przekonują Polaków, że aby żyć zdrowiej, nie trzeba być wyczynowym sportowcem.

16 października na całym świecie, od 1979 roku obchodzony jest Światowy Dzień Żywności, ogłoszony przez Organizację Narodów Zjednoczonych do spraw Wyżywienia i Rolnictwa (FAO). 

X