Jesteś tutaj

Mondelēz rozszerza program Cocoa Life

Mondelēz International ogłosił, że na terenie Europy jego najbardziej rozpoznawalna marka czekolady Milka dołączy do prowadzonego przez firmę programu Cocoa Life. To inicjatywa zrównoważonej uprawy ziaren kakaowca i wspierania pozyskującej go społeczności farmerów. Decyzja o rozszerzeniu zasięgu programu jest związana z planami organizacji, aby z czasem pozyskiwać kakao wyłącznie w zrównoważony sposób.

Opakowania tabliczek czekolady Milka w całej Europie będą miały nowy wygląd – od sierpnia 2018 r. pojawią się na nich logotypy Cocoa Life. Mondelēz International planuje, że kolejne produkty czekoladowe z portfolio marki Milka w Europie również dołączą do programu w późniejszym czasie. Tym samym, Milka będzie kolejną marką Mondelēz International, której produkty wytwarzane są z kakao pozyskiwanego w ramach Cocoa Life. Do programu należą już czekolady Cadbury Dairy Milk w Wielkiej Brytanii i Irlandii, Côte d’Or w Belgii i Francji, Freia i Marabou w krajach Skandynawskich oraz ciasteczka Oreo w całej Europie.

Misją programu Cocoa Life jest stworzenie stabilnego łańcucha dostaw ziaren kakaowca, przy jednoczesnym wprowadzaniu pozytywnych zmian w życiu farmerów oraz zapobieganiu zmianom klimatu w sześciu krajach, z których pozyskiwane jest kakao: Ghanie, Wybrzeżu Kości Słoniowej, Indonezji, Indiach, Dominikanie i Brazylii.

Do końca 2017 r. programem zostało objętych 120 500 farmerów żyjących w 1085 społecznościach. Niezależne badania wykazały, że w Indonezji, w społecznościach objętych programem Cocoa Life, roczny dochód z upraw kakao wzrósł o 37 proc. a farmerzy zaobserwowali wzrost poziomu plonów o 10 proc. Inicjatywa przyczyniła się też do zasadzenia ponad miliona drzew. Co więcej, poprzez program Cocoa Life firma zwiększyła udział kakao pozyskiwanego w sposób zrównoważony do 35 proc., co stanowi wzrost o 14 punktów procentowych w porównaniu do 2016 r.

Kategoria: 

Podobne artykuły

7 maja br. Mondelēz International, Inc. i D.E Master Blenders 1753 B.V. ogłosiły zamiar połączenia w jedną organizację tych części swoich firm, które działają na rynku kawy. W wyniku połączenia powstanie wiodąca, globalna firma skupiona na wytwarzaniu tego produktu. Nowa firma, która zostanie nazwana Jacobs Douwe Egberts (JDE), będzie miała swoją centralę w Holandii.

Mondelēz International ogłosił roczny raport społecznej odpowiedzialności biznesu „Well-being 2014”. Strategia światowego lidera w produkcji przekąsek skupia się na 4 obszarach: odpowiedzialnego pozyskiwania surowców, promowania lepszych wyborów żywieniowych i sięgania po przekąski w racjonalny sposób, bezpieczeństwa pracowników i produktów oraz współpracy ze społecznościami lokalnymi.

X

Przeczytaj również