Jesteś tutaj

Mlekovita podsumowała 2017 rok

Wczoraj odbyło się Walne Zgromadzenie Przedstawicieli Członków Spółdzielni Mleczarskiej Mlekovita, na którym Prezes Zarządu Dariusz Sapiński przedstawił sprawozdanie z działalności firmy wraz z wynikami roku 2017. 

- Jestem bardzo zadowolony z podsumowania ubiegłego roku, ponieważ pokazuje, że 2017 rok był kolejnym, w którym Mlekovita może pochwalić się dobrą kondycją – mówi Prezes Zarządu Grupy Mlekovita Dariusz Sapiński.

Mlekovita przygotowana jest na 8 mln litrów dobowego przerobu surowca (możliwości samej tylko nowej Fabryki Proszków Mlecznych pozwalają na przerób 2 mln l surowca dziennie). W 2017 r. na inwestycje wydanych zostało ponad 170 mln złotych. Związane one były przede wszystkim z budową Fabryki Proszków Mlecznych oraz zakupem nowych linii produkcyjnych, m.in. do wyrobu paluszków serowych.

Inwestycje podyktowane były uwarunkowaniami rynkowymi związanymi z dużą dostępnością i dynamiką skupu surowca – która  wzrosła o blisko 10%.

Ogrom pracy wkładanej w rozwój bazy produktowej znakomicie ilustruje liczba nowych produktów oferowanych każdego roku konsumentom przez Mlekovitę. W 2017 r. na rynek wprowadzono 31 produktów w 10 kategoriach.

Eksportując swoje produkty do 144 krajów na wszystkich kontynentach: w Europie, Azji, Afryce, Australii oraz obu Amerykach: Północnej i Południowej firma osiągnęła w 2017 r.  rekordową  wartość eksportu na poziomie ok. 1,2 mld zł. Na szczególną uwagę zasługuje sukces, jaki Mlekovita odniosła na rynku niemieckim. Wartość eksportu na ten rynek stanowi obecnie ponad 20% całego eksportu. Jest to największy oraz najdynamiczniej rozwijający się obsługiwany rynek zewnętrzny.

Kategoria: 

Podobne artykuły

W dniu 1 czerwca 2016 r. sfinalizowano transakcję zwiększającą globalną siłę rynkową Grupy Mlekovita poprzez poszerzenie jej o Zakład Mleczarski Lacpol w Łaszczowie.

Podczas tegorocznych Międzynarodowych Targów Wyrobów Spożywczych Polagra-Food 2016 Mlekovita otrzymała aż 9 Złotych Medali oraz statuetkę Acanthus Aureus za stoisko najbardziej sprzyjające realizacji strategii marketingowej. 

X