Jesteś tutaj

Marka licencyjna – skuteczny sposób na promocję

Udzielenie zgody innej firmie na wykorzystanie logo czy wizerunku swojego produktu to rozwiązanie niezwykle opłacalne dla obu stron. Bez ponoszenia kosztów promujemy swój brand, a nasz biznesowy partner może korzystać z popularnego znaku.

Wykupienie licencji na inną markę to bez wątpienia sytuacja z cyklu win-win. Jej właściciel otrzymuje stosowną opłatę za wypożyczenie swojego znaku i zyskuje nowe kanały komunikacji z klientami. To jeszcze bardziej zwiększa jego rozpoznawalność i sprawia, że produkt ma szansę zaistnieć w zupełnie nowych kategoriach. Ogromne korzyści czerpie również druga strona: dzięki popularnemu logo ma szansę szybciej wypromować własny asortyment, bazując na emocjach i skojarzeniach, jakie wzbudza to czasowo wypożyczone.

Jak to wygląda w praktyce? Warto prześledzić to na przykładzie lizaków Chupa Chups. Zaprojektowane przez słynnego Salvadora Daliego charakterystyczne logo z żółtą stokrotką podbiło serca konsumentów. Inne firmy na rynku szybko dostrzegły potencjał znaku. Prawa do marki zostały wykupione już kilkaset razy. Wizerunek słynnych lizaków był wykorzystywany, m.in. przez rynek kosmetyczny: producentów balsamów do ciała, cieni do powiek, a nawet perfum. Sięgali po niego również giganci modowi, m.in.. T-shirty z błyszczącym nadrukiem z logo marki można było znaleźć także w polskich sklepach.

Kategoria: 

Podobne artykuły

Chupa Chups to lizaki, które w latach 50. XX wieku zrewolucjonizowały rynek słodyczy. Od tamtej pory marka konsekwentnie wprowadza innowacyjne produkty, które wyznaczają trendy w tym segmencie. Przykładem są lizaki 3D w kształcie czaszki i szklanki z napojem, które właśnie pojawiły się w jej portfolio. Ich znakiem rozpoznawczym jest unikalna struktura.

Ceny kawy na świecie spadają od kilkunastu miesięcy i są już o połowę niższe niż 7 lat temu. To rezultat wysokiej produkcji na świecie. Tymczasem Polacy płacą za kawę w sklepach coraz więcej.

X