Jesteś tutaj

LOTTE Wedel przystępuje do Polskiej Koalicji ds. Zrównoważonego Oleju Palmowego

Powołano Polską Koalicję ds. Zrównoważonego Oleju Palmowego (PKZOP). Jej członkowie zobowiązują się do korzystania wyłącznie ze zrównoważonego oleju palmowego najpóźniej do 2023 roku. LOTTE Wedel, w ramach rozwijania strategii społecznej odpowiedzialności firmy, zostało jednym z sygnatariuszy deklaracji.

Olej palmowy ze względu na wysoką efektywność produkcji oraz uniwersalne wykorzystanie stał się istotnym surowcem w produkcji żywności, biopaliw, chemii oraz kosmetyków. Z raportu firmy Frost & Sullivan, przygotowanego na zlecenie Fundacji WWF Polska wynika, że średnia roczna konsumpcja oleju palmowego w Polsce w przeliczeniu na jednostkę̨ PKB w 2017 roku wyniosła 711 kg. Średnia w UE wynosi 381 kg. Od 2004 roku import oleju palmowego do Polski wzrósł natomiast o 150%. Produkcja oleju palmowego z niecertyfikowanych źródeł doprowadza jednak do utraty olbrzymich powierzchni lasów na terenach Indonezji i Malezji, których ekosystemy uznawane są za najbogatsze pod względem różnorodności biologicznej na świecie.

Alternatywnym rozwiązaniem dla stosowania oleju palmowego o niepewnym pochodzeniu oraz metodzie jego pozyskiwania, jest wykorzystywanie oleju palmowego z certyfikatem RSPO (ang. Roundtable on Sustainable Palm Oil), czyli Okrągłego Stołu ds. Zrównoważonego Oleju Palmowego. Taki olej ma jednakowe właściwości fizykochemicze oraz możliwości zastosowania, wiąże się jednak ze zdecydowanie mniejszym negatywnym wpływem na globalną różnorodność́ biologiczną, a także zmiany klimatyczne.

Kategoria: 

Podobne artykuły

W najnowszej kampanii E.Wedel promowane są duże tabliczki czekolady, m.in. czekolada mleczna z nadzieniem o smaku Tiramisu, WW i Chrrrup!, które powstały z myślą o dzieleniu się słodyczami – z rodziną, przyjaciółmi czy znajomymi.

Polacy w ubiegłym roku kupili o ponad 2% mniej słodyczy niż w 2014 r. Producenci w tej trudnej sytuacji rynkowej, na którą dodatkowo wpłynęła utrzymująca się deflacja oraz wysokie ceny kakao i orzechów laskowych, szukają szans na zwiększenie rentowności poprzez wprowadzanie nowych produktów. Taka strategia okazała się skuteczna dla Wedla, który pomimo słabej koniunktury zanotował kilkunastoprocentowy wzrost sprzedaży.

X