Lody Grycan w Chinach

Aktualności

Lody Grycan w Chinach

27 marca 2014

26 marca br. w Villi Foksal w Warszawie odbyła się konferencja prasowa firmy Grycan – Lody od pokoleń. Podczas spotkania Państwo Elżbieta, Zbigniew i Małgorzata Grycanowie opowiedzieli, jak zbudowali sukces swojej firmy oraz jak planują jej rozwój. Konferencję poprowadził Maciej Orłoś. „Poradnik Handlowca” uczestniczył w tym wydarzeniu.

Strategia rozwoju firmy na kolejne lata zakłada zrównoważony i selektywny rozwój marki Grycan – Lody od pokoleń na rynkach zagranicznych. W ubiegłym roku firma rozpoczęła działalność na rynku czeskim – pierwsza lodziarnia poza granicami kraju powstała pod szyldem Grycan Ice Cream Cafe w Centrum Handlowym Cerny Most w Pradze, kolejne zaś w CH HARFA w Pradze oraz IKEA w Ostrawie. 2013 rok to także początek sprzedaży lodów Grycan sieciom detalicznym na rynku czeskim.

– Nasze lody zostały już zaprezentowane konsumentom w kilku krajach Europy i Azji. Otrzymujemy bardzo wiele zapytań z całego świata z propozycjami podjęcia współpracy, tak w obszarze rynku detalicznego, jak i lodziarnio-kawiarni. Jest nam bardzo miło, kiedy słyszymy, że lody Grycan cieszą się uznaniem konsumentów nie tylko w Polsce. Naszym celem w pierwszych latach działalności firmy w Polsce było zbudowanie silnej pozycji marki na rynku polskim i zaoferowanie polskiemu konsumentowi lodów w najlepszym wydaniu, z najlepszych składników, według rodzinnych receptur i technologii. Wierzymy, że nadszedł dobry moment, aby wykonać podobną pracę na innych rynkach –  przyznaje Zbigniew Grycan.

– Rozwijamy współpracę w obszarze rynku detalicznego z naszymi partnerami w Niemczech oraz Chinach. Testy przeprowadzone na tych rynkach w roku 2013 potwierdziły duży potencjał dla marki i naszych produktów.  W kwietniu marka Grycan – Lody od pokoleń będzie obecna na dużych targach lodów w Chinach. Ponadto, jeszcze w tym roku wspólnie z wybranymi partnerami biznesowymi planujemy przetestować kilka kolejnych rynków w Europie i poza Europą – mówi Marcin Snopkowski, Dyrektor Generalny firmy.

Kolejnym ważnym krokiem w budowaniu zasięgu marki Grycan – Lody od pokoleń będzie uruchamianie nowych lodziarnio-kawiarni w formule franczyzy.

Marka Grycan – Lody od pokoleń jest również liderem polskiego rynku lodów familijnych premium we wszystkich formatach sklepów rynku detalicznego – od wielkopowierzchniowych aż po najmniejsze sklepy osiedlowe. W portfolio marki znajdują się lody w opakowaniach 900/1100 ml, 500 ml oraz 150 ml (tzw. porcyjka). Firma może poszczycić się stałą listą renomowanych odbiorców swoich produktów, na której są prestiżowe hotele, renomowane restauracje czy instytucje administracji państwowej.

– Chcemy wykorzystać potencjał, jaki widzimy na rynku detalicznym dla marki Grycan – Lody od pokoleń, poprzez wzmocnienie oferty produktowej oraz poprawę dostępności i rotacji naszych produktów w sklepach. Jesteśmy przekonani, że kluczem do sukcesu jest właściwy dobór smaków i formatów naszej oferty detalicznej. Przyjęty przez nas plan handlowy zakłada poprawę obecności w sklepach 12 najlepszych produktów, które nazwaliśmy „Nasze Bestsellery” – mówi Marcin Snopkowski, Dyrektor Generalny firmy.

W fabryce firmy w Majdanie pod Warszawą powstaje ponad 60 smaków lodów: lody tradycyjne, tworzone na bazie śmietanki kremówki i żółtek jaj, lody jogurtowe powstające z jogurtu naturalnego, a także sorbety z owoców. Proces produkcji stanowi połączenie rzemieślniczych metod i nowoczesnych rozwiązań technologicznych.

 – Przygotowujemy firmę pod kątem jej dalszego rozwoju. W ostatnim czasie dokonaliśmy inwestycji, które umożliwiły zwiększenie naszych mocy produkcyjnych, usprawniliśmy organizację pracy, a także wzmocniliśmy kadry kierownicze – tłumaczy Zbigniew Grycan.