Jesteś tutaj

Kompania Piwowarska otworzyła punkt skupu butelek zwrotnych po piwie

Dnia 9 sierpnia w pobliżu Lech Browary Wielkopolski został uruchomiony punkt, w którym można oddać butelkę zwrotną każdego producenta i otrzymać za nią kaucję od 0,3 zł do 0,5 zł. Wszystko po to, by rozpropagować ideę zwracania butelek i poprawić statystyki ich odzyskiwania.

Branża piwowarska jest obecnie jedyną stosującą opakowania zwrotne na szeroką skalę. Kompania Piwowarska sprzedaje w tego rodzaju opakowaniach około połowy swojego piwa. Pomimo niekwestionowanych walorów ekologicznych i ekonomicznych – bo piwo w butelce zwrotnej jest zazwyczaj tańsze – nadal do browarów KP nie wracają wszystkie butelki, które mogłyby zostać ponownie napełnione i w ten sposób oszczędzać zasoby naturalne i zmniejszać ilość odpadów.

W tej sytuacji Kompania Piwowarska postawiła na działanie i ułatwi powrót butelek zwrotnych do obiegu. W bezpośrednim sąsiedztwie swojego poznańskiego browaru (parking przy centrum handlowym M1 na Franowie) firma uruchomi punkt skupu butelek. Patronem punktu jest marka Lech Premium, jednak będzie tam można przynieść butelki zwrotne po piwie dowolnego polskiego browaru. Za butelki marek należących do Kompanii Piwowarskiej firma zwróci w takim wypadku 0,5 zł/szt. kaucji, natomiast w przypadku butelek pozostałych producentów – kaucję w wysokości 0,3 zł/szt.

Punkt zwrotny przy Lech Browary Wielkopolski w Poznaniu jest inicjatywą pilotażową. Firma nie wyklucza realizacji podobnych punktów w innych lokalizacjach w przyszłości.

Kategoria: 

Podobne artykuły

29 maja, rozpocznie się druga edycja Warszawskiego Festiwalu Kultury Piwnej. Impreza potrwa cztery dni. Kompania Piwowarska, będąca organizatorem wydarzenia, ponownie chce szerzyć kulturę piwną, wykorzystując formułę biesiady, jednak tym razem będzie ona mocniej osadzona w warszawskim klimacie.

9 – 10 maja sieć sklepów Biedronka i Kompania Piwowarska zaprosiły mieszkańców 12 miast do wzięcia udziału w trzeciej edycji ogólnopolskiej akcji ekologicznej „Zgrani z naturą”. Akcja cieszy się coraz większą popularnością wśród klientów sklepów Biedronka. W tym roku rozdanych zostało ponad 13 tysięcy sadzonek roślin i zebrano blisko 13,5 tony surowców wtórnych.

X