Henkel: Raport Zrównoważonego Rozwoju za 2018 r.

Aktualności

Henkel: Raport Zrównoważonego Rozwoju za 2018 r.

26 lutego 2019

W ubiegłym roku firma Henkel podejmowała kolejne działania dążąc do realizacji założeń swojej strategii zrównoważonego rozwoju. Jednym z najważniejszych tematów był plastik — firma stawia przed sobą ambitne cele w zakresie opakowań, tym samym wspierając gospodarkę obiegu zamkniętego.

Strategia zrównoważonego rozwoju Henkla do 2030 r. zakłada stałe zmniejszanie wpływu działań firmy na środowisko przy równoczesnej realizacji wytyczonych celów biznesowych z korzyścią dla klientów, konsumentów i społeczności, w których firma działa. Henkel aktywnie wspiera realizację 17 Celów Zrównoważonego Rozwoju, które zostały przyjęte przez ONZ w 2015 r.

W ubiegłym roku, realizując tymczasowe cele na rok 2020, firma osiągnęła następujące rezultaty (w odniesieniu do roku 2010): zużycie emisji CO2 (na tonę produktu) niższe o 25%, ilość odpadów (na tonę produktu) niższa o 29%, zużycie wody (na tonę produktu) niższe o 24%, wzrost wartości sprzedaży netto (na tonę produktu) o 6%, poprawa bezpieczeństwa (na milion przepracowanych godzin) o 17%. Dzięki działaniom podjętym w skali ogólnoświatowej firma Henkel zwiększyła swoją efektywność o 43% (w porównaniu do rezultatu z 2010 r.). Do 2020 r. Henkel zamierza zwiększyć efektywność korzystania z zasobów o 75%.

W kontekście paryskiego porozumienia w sprawie zmian klimatu, Henkel chce przyczynić się do ograniczania efektów globalnego ocieplenia. Na początek firma zamierza zmniejszyć emisję dwutlenku węgla emitowanego w procesach produkcyjnych o 75% do 2030 r. Henkel chce także, aby do 2030 r., 100% energii elektrycznej zużywanej przez nią w procesie produkcji, pochodziło ze źródeł odnawialnych. Jednocześnie marki i technologie Henkla są projektowane w taki sposób, że mają umożliwiać ograniczanie emisji CO2 także w fazie ich wykorzystania przez klientów i konsumentów. W tym zakresie firma stawia sobie konkretny cel: 50 mln ton CO2 mniej do roku 2020.

W ramach nowej strategii dotyczącej opakowań firma postawiła sobie ambitny cel – do 2025 r. 100% opakowań jej produktów ma być w pełni zdatnych do recyklingu, ponownego użycia lub kompostowania. Na koniec 2018 r. udało się osiągnąć ten cel w przypadku ponad 80% opakowań. Co więcej, do 2025 r. plastikowe opakowania produktów Henkla, oferowane na rynku europejskim, mają być wytwarzane aż w 35% z plastikowych odpadów — na koniec 2018 r. wskaźnik ten osiągnął prawie 10%.