Jesteś tutaj

Branża piwowarska reguluje się sama

Europejska branża alkoholowa przyjęła dobrowolne zobowiązanie do umieszczania na opakowaniach napojów procentowych informacji o ich składzie oraz wartości odżywczej. W pracach nad projektem, który 12 marca br. został przestawiony Komisji Europejskiej uczestniczyła The Brewers of Europe, ponadnarodowa organizacja zrzeszająca europejskich piwowarów, do której należy Związek Browary Polskie. 

Kwestia szeroko pojętej informacji konsumenckiej była przedmiotem dyskusji toczącej się w ostatnich miesiącach w gronie przedstawicieli europejskiej branży alkoholowej. Choć unijne prawo nie nakłada na producentów alkoholu obowiązku umieszczania na opakowaniach napojów procentowych informacji o składzie i wartości odżywczej, europejscy producenci wyrobów spirytusowych, wina, piwa oraz cydru postanowili wyjść naprzeciw oczekiwaniom konsumentów, zobowiązując się w ramach samoregulacji do podawania tego typu danych. Propozycja dotycząca informacji konsumenckiej została przedłożona Komisji Europejskiej 12 marca. Dobrowolne zobowiązanie producentów alkoholu zakłada przedstawianie informacji o składzie i wartości odżywczej w zrozumiały i przyjazny konsumentowi sposób tak na etykiecie produktu, jak i na stronach internetowych.

Europejscy piwowarzy zrzeszeni w The Brewers of Europe już w 2015 r. podjęli dobrowolną decyzję o stopniowym wprowadzaniu na etykiety piwa informacji o składnikach i wartości kalorycznej. Tym samym producenci piwa jako pierwsi w branży alkoholowej zainicjowali prace w obszarze informacji konsumenckiej. Z szacunków organizacji wynika, że informację o składzie można znaleźć obecnie na etykietach 7 z 10 piw warzonych w krajach Unii Europejskiej, zaś informację o kaloryczności - na 4 z 10.

Jeśli chodzi o Polskę, już teraz producenci zrzeszeni w ZPPP – Browary Polskie dobrowolnie podają pełny wykaz składników oraz wartość kaloryczną, a informacja o wartości odżywczej dostępna jest w internecie pod adresem wskazanym na opakowaniu.

Kategoria: 

Podobne artykuły

Znaki „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu”, „Alkohol. Tylko dla pełnoletnich” i „W ciąży nie piję alkoholu” są bardziej widoczne i lepiej rozpoznawalne przez społeczeństwo niż obowiązkowe ostrzeżenia zdrowotne – wynika z badania przeprowadzonego przez Kantar/Millward Brown.

Wzmożone zamówienia fast foodów, zwiększona sprzedaż przekąsek, ale przede wszystkim piwa – tak będą wyglądać Mistrzostwa Świata w piłce nożnej dla sektora spożywczego. Jak branża poradzi sobie z mundialowymi wyzwaniami?

X

Przeczytaj również