Jesteś tutaj

Branża piwowarska reguluje się sama

Europejska branża alkoholowa przyjęła dobrowolne zobowiązanie do umieszczania na opakowaniach napojów procentowych informacji o ich składzie oraz wartości odżywczej. W pracach nad projektem, który 12 marca br. został przestawiony Komisji Europejskiej uczestniczyła The Brewers of Europe, ponadnarodowa organizacja zrzeszająca europejskich piwowarów, do której należy Związek Browary Polskie. 

Kwestia szeroko pojętej informacji konsumenckiej była przedmiotem dyskusji toczącej się w ostatnich miesiącach w gronie przedstawicieli europejskiej branży alkoholowej. Choć unijne prawo nie nakłada na producentów alkoholu obowiązku umieszczania na opakowaniach napojów procentowych informacji o składzie i wartości odżywczej, europejscy producenci wyrobów spirytusowych, wina, piwa oraz cydru postanowili wyjść naprzeciw oczekiwaniom konsumentów, zobowiązując się w ramach samoregulacji do podawania tego typu danych. Propozycja dotycząca informacji konsumenckiej została przedłożona Komisji Europejskiej 12 marca. Dobrowolne zobowiązanie producentów alkoholu zakłada przedstawianie informacji o składzie i wartości odżywczej w zrozumiały i przyjazny konsumentowi sposób tak na etykiecie produktu, jak i na stronach internetowych.

Europejscy piwowarzy zrzeszeni w The Brewers of Europe już w 2015 r. podjęli dobrowolną decyzję o stopniowym wprowadzaniu na etykiety piwa informacji o składnikach i wartości kalorycznej. Tym samym producenci piwa jako pierwsi w branży alkoholowej zainicjowali prace w obszarze informacji konsumenckiej. Z szacunków organizacji wynika, że informację o składzie można znaleźć obecnie na etykietach 7 z 10 piw warzonych w krajach Unii Europejskiej, zaś informację o kaloryczności - na 4 z 10.

Jeśli chodzi o Polskę, już teraz producenci zrzeszeni w ZPPP – Browary Polskie dobrowolnie podają pełny wykaz składników oraz wartość kaloryczną, a informacja o wartości odżywczej dostępna jest w internecie pod adresem wskazanym na opakowaniu.

Kategoria: 

Podobne artykuły

Grupa Kapitałowa Żywiec S.A. opublikowała półroczne wyniki finansowe. W pierwszej połowie 2018 r. Spółka sprzedała 5,6 mln hektolitrów piwa, podobnie jak w analogicznym okresie 2017 r. Przychody ze sprzedaży wyniosły 1151 mln zł, co oznacza wzrost o 5% w porównaniu do pierwszego półrocza 2017 r. Skonsolidowany zysk z działalności operacyjnej Grupy w pierwszej połowie 2018 r. wyniósł 176 mln zł w porównaniu z kwotą 174 mln zł w analogicznym okresie 2017 r., co stanowi wzrost o 1,2%.

Znaki „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu”, „Alkohol. Tylko dla pełnoletnich” i „W ciąży nie piję alkoholu” są bardziej widoczne i lepiej rozpoznawalne przez społeczeństwo niż obowiązkowe ostrzeżenia zdrowotne – wynika z badania przeprowadzonego przez Kantar/Millward Brown.

X