Jesteś tutaj

Advertisement

Wiceprezes Kompanii Piwowarskiej jedną z najbardziej wpływowych kobiet w Polsce

Marzena Piórko, wiceprezes ds. sprzedaży Kompanii Piwowarskiej po raz pierwszy znalazła się w elitarnym gronie 50 najbardziej wpływowych kobiet w Polsce wg miesięcznika „Home & Market”.

„Home & Market” przygotowuje swój ranking już od kilkunastu lat, umieszczając w nim kobiety, które swoją działalnością – według redakcji – wywierają największy wpływ na Polskę i jej mieszkańców. Główne kryterium wyboru to osiągnięcia w minionym roku, przy czym dotyczą one rozmaitych dziedzin, w których działają wyróżnione panie: polityki, biznesu, kultury, sportu czy szeroko pojętej sfery lifestyle. Zdaniem redaktor naczelnej magazynu kobiety wymienione w zestawieniu zdecydowanie na to zasługują, „bo większość łączy życie osobiste z bardzo wymagającym życiem zawodowym, bo pasje potrafiły przekuć w biznes, bo niestraszne im trudy męskiego w dalszym ciągu świata finansów, polityki, nauki”. Marzena Piórko po raz pierwszy pojawiła się w rankingu „Home & Market”, który w tym roku otwiera osoba minister Elżbiety Bieńkowskiej. Oprócz w niej w tym szacownym gronie znalazły się m.in. Irena Eris, Grażyna Kulczyk, Danuta Hübner, Nina Terentiew, Justyna Kowalczyk, Małgorzata Szumowska, Joanna Chodakowska i Magda Gessler.

Marzena Piórko jest związana z Kompanią Piwowarską od 1997 roku, zaś od 2010 r. pełni funkcję wiceprezesa ds. sprzedaży – jest pierwszą Polką i jedyną obecnie kobietą w zarządzie. Zanim  dołączyła do Kompanii, zarządzała sprzedażą w firmie Leco Instrumente, działającej w przemyśle organicznym, gdzie rozwijała współpracę z klientami w ramach kanału B2B. Wcześniej pracowała w Agencji Badawczej PENTOR.

Kariera Marzeny w Kompanii Piwowarskiej została przerwana na 12 miesięcy współpracą z Agros Nova (2003 r.). Do tego czasu odpowiedzialna była za rozwój sprzedaży w Tyskich Browarach Książęcych, natomiast po połączeniu TBK z Lech Browary Wielkopolski w 1999 roku – za Regionalny Trade Marketing. W 2004 roku Marzena Piórko stanęła na czele Centralnego Trade Marketingu w KP, aby po dwóch latach objąć funkcję Dyrektora Regionu Centrum. W 2007 roku ponownie awansowała, tym razem na stanowisko Dyrektora ds. Operacyjnych. Stojąc na czele jednego z najważniejszych departamentów firmy, odpowiadała za najistotniejsze zmiany dystrybucyjne w branży piwnej w kraju. Doprowadziła do zmiany podejścia Kompanii Piwowarskiej w relacjach z hurtownikami i dystrybutorami. Rozpoczynając proces zmiany percepcji partnerów biznesowych Kompanii, wprowadziła spółkę w najnowocześniejszą formułę współpracy B2B w branży FMCG.

Marzena Piórko jest absolwentką Śląskiej Międzynarodowej Szkoły Handlowej. W 2010 r. portal ekonomia24.pl umieścił ją wśród 10 wschodzących gwiazd polskiego biznesu.

Galeria: 
Kategoria: 

Podobne artykuły

Rada nadzorcza WSP „Społem” wybrała Michała Miusa na nowego prezesa zarządu. Przejął on obowiązki po Jerzym Misiaku, który kielecką wytwórnią kierował ponad dwadzieścia lat.

 

Od października fabryka lodów Nestlé Schöller w Namysłowie ma nowego dyrektora. Funkcję tę objął Dariusz Put, związany z produkcją lodów Nestlé Schöller od 22 lat.

X