Jesteś tutaj

Wzrastają wydatki reklamowe w branży handlowej

Instytut Monitorowania Mediów zbadał wydatki reklamowe w kwietniu 2018 r. w wybranych branżach: farmaceutycznej, handlowej, motoryzacyjnej, finansowej i telekomunikacyjnej. Wciąż wzrastają wydatki reklamowe w branży handlowej.

Według danych IMM z monitoringu reklam w mediach tradycyjnych nadal wzrastają koszty promocji w branży handlowej. W kwietniu wyniosły one niemal 368 mln zł, co przekroczyło znacznie budżety w pozostałych branżach: farmaceutycznej (251,1 mln zł), motoryzacyjnej (121,3 mln zł), finansowej (114,4 mln zł) i telekomunikacyjnej (106,4 mln zł).

W kwietniu Lidl ponownie znalazł się na pierwszym miejscu w zestawieniu marek o największych wydatkach reklamowych – jednak w porównaniu z zeszłym miesiącem można mówić o kwocie mniejszej o ok. 10 mln zł. Kolejne miejsca zajęły sklepy Media Expert, Euro RTV AGD oraz Biedronka.

Wśród kategorii reklamowanych produktów – oprócz stale obecnych dyskontów i sklepów z elektroniką – pojawiły się także kategorie związane z remontami (sklepy budowlane i meblowe), którym sprzyja okres wiosenny.

Podobne artykuły

Instytut Monitorowania Mediów zbadał wydatki reklamowe w lutym 2018 r. w wybranych branżach m.in.: handlowej i farmaceutycznej. Największe wydatki wygenerowały reklamy, skierowane do konsumentów, w  branży farmaceutycznej (produkty na przeziębienie i grypę) oraz handlowej.

Instytut Monitorowania Mediów zbadał wydatki reklamowe w maju 2018 r. w wybranych branżach: farmaceutycznej, handlowej, motoryzacyjnej, finansowej i telekomunikacyjnej. Nadal na czele zestawienia znajduje się branża handlowa, w której utrzymuje się wysoki budżet przeznaczany na reklamy w mediach tradycyjnych.

X