Jesteś tutaj

Wydatki reklamowe branży handlowej w lutym

Instytut Monitorowania Mediów zbadał wydatki reklamowe w lutym 2018 r. w wybranych branżach m.in.: handlowej i farmaceutycznej. Największe wydatki wygenerowały reklamy, skierowane do konsumentów, w branży farmaceutycznej (produkty na przeziębienie i grypę) oraz handlowej.

Według danych Instytutu Monitorowania Mediów w lutym 2018 r. to branża farmaceutyczna zdominowała wydatki reklamowe w wybranych branżach, osiągając 48 proc. całego budżetu (tj. 417,5 mln zł). Na drugim miejscu w zestawieniu znalazła się branża handlowa uzyskując wynik 25 proc., co oznacza 216,3 mln zł przeznaczonych na reklamę. Branże finansowa, motoryzacyjna i telekomunikacyjna wygenerowały po 9 proc. badanych wydatków reklamowych.

Marką z branży handlowej o największych wydatkach reklamowych w lutym br. był Lidl, który przeznaczył na promocję ponad 31 mln zł. Na drugim miejscu w zestawieniu znalazł się  Media Expert, a na najniższym stopniu podium stanęła Biedronka.

W branży handlowej – podobnie jak w poprzednim miesiącu – największy budżet został wykorzystany na reklamę sklepów z elektroniką (32%) oraz sklepów dyskontowych (27%). Na czwartym miejscu znalazły się hipermarkety (7%).

Podobne artykuły

Zadeklarowana kwota (na dzień 17 stycznia) zebrana podczas 25. Finału to już  62 418 767 zł. W zbiórkach uczestniczyło również wiele sklepów, na terenie których wolontariusze zbierali pieniądze, a także w akcję włączyły się inne firmy z branży FMCG, wspierając fundację.

15 maja br. w poznańskim hotelu Sheraton odbyło się XVI Wiosenne Ogólnopolskie Spotkanie Czołowych Postaci Świata FMCG i HoReCa, podczas którego zostały wręczone Statuetki Hermesa „Poradnika Handlowca” i „Poradnika Restauratora”. W tym roku spotkanie dodatkowo związane było z jubileuszem Wydawnictwa Generalczyk, które – jako firma rodzinna – działa na rynku już od 20 lat.

X