Jesteś tutaj

Rekordowe wyniki Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy

Zadeklarowana kwota (na dzień 17 stycznia) zebrana podczas 25. Finału to już  62 418 767 zł. W zbiórkach uczestniczyło również wiele sklepów, na terenie których wolontariusze zbierali pieniądze, a także w akcję włączyły się inne firmy z branży FMCG, wspierając fundację.

Zebrana podczas tegorocznego, jubileuszowego 25. Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy kwota 62 418 767 zł zapewne jeszcze wzrośnie, gdyż ostateczny wynik zbiórki zostanie ogłoszony na początku marca, gdy wszystkie sztaby nadeślą swoje rozliczenia i zakończą się wszystkie internetowe zbiórki oraz licytacje. Pieniądze z tegorocznej zbiórki przeznaczone zostaną na zakup urządzeń medycznych dla oddziałów pediatrycznych oraz dla zapewnienia godnej opieki medycznej seniorów.

 W tym roku wiele sklepów włączyło się aktywnie w zbieranie pieniędzy na rzecz WOŚP. Puszki pojawiły się na przykład w sklepach sieci Żabka. – Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy już ćwierć wieku pomaga szpitalom w całej Polsce, zbierając środki na zakup specjalistycznego sprzętu niezbędnego do ratowania życia i pomocy dzieciom oraz osobom starszym. Od osiemnastu lat firma Żabka Polska dokłada do tej akcji swoją cegiełkę – mówi Anna Jarzębowska-Kwiatek, Kierownik Działu Public Relations w firmie Żabka Polska. – Nasi franczyzobiorcy bardzo chętnie wstawiają puszki do swoich sklepów, a klienci są przyzwyczajeni, że w Żabkach mogą również wesprzeć tę inicjatywę, dlatego tym bardziej cieszymy się z możliwości współpracy z WOŚP także w tym roku.  Sieć w tym roku postanowiła również wesprzeć samych wolontariuszy z Poznania  w postaci kuponów upoważniających do nabycia gorącego napoju (kawy, herbaty lub gorącej czekolady) za 1 grosz w dniu Wielkiego Finału 15 stycznia.

Puszki WOŚP czekały również w sieci Lidl. Ta sieć przygotowała również propozycje na aukcję: dzień w towarzystwie Mistrza Cukiernictwa Pawła Małeckiego oraz zaproszenie na kolację przygotowaną przez Karola Okrasę.

Wolontariusze zbierali pieniądze również w wielu innych, większych i mniejszych sklepach.

W akcję włączyły się również inne firmy z branży FMCG Na przykład Hochland przygotował  foodtrucka, który sprzedawał kanapki z serami Hochland. Dochód ze sprzedaży kanapek przekazany zostanie Fundacji WOŚP.  

Podobne artykuły

Do końca wakacji Lidl będzie mógł sprzedawać lody marki własnej Ballino. Będzie to możliwe na mocy porozumienia z Grycanem.  Przypomnijmy, że w lutym lody tej marki zabezpieczył komornik. 

Do świątecznego szału zakupowego pozostało jeszcze półtorej miesiąca, ale sklepy już szykują się na większe zainteresowanie klientów. Mrożone pierogi i uszka to produkty dostępne w sprzedaży przez cały rok, to szczyt ich sprzedaży przypada zawsze na ostatni kwartał roku. W okresie poza sezonem mrożone pierogi i uszka stanowią około 5-10% oferty mrożonek w sieciach. W listopadzie i grudniu ten odsetek wzrasta do około 15%, a w ostatnich latach nawet do 20%, osiągając swój szczyt w grudniu - mówi Grzegorz Mordalski, właściciel firmy „ANITA”.

X