POLAGRA FOOD 2019

Aktualności

POLAGRA FOOD 2019

Na przełomie września i października odbędzie się 35. edycja Międzynarodowych Targów Wyrobów Spożywczych Polagra Food. Jakie cele stawiają sobie organizatorzy?

Targi POLAGRA FOOD to jedno z najważniejszych wydarzeń odbywających się w cyklu rocznym dedykowanych branży spożywczej. To miejsce promocji polskiej gospodarki, otwierania nowych kontaktów biznesowych, pozyskiwania odbiorców, rozmów na temat przyszłości sektora. O randze wydarzenia świadczy m.in. szerokie grono patronów i partnerów targów. Tegoroczna edycja targów Polagra Food również w tym roku objęta została patronatem honorowym przez Ministra Rolnictwa, Jana Krzysztofa Ardanowskiego. W gronie patronów branżowych znalazły się natomiast czołowe instytucje i stowarzyszenia wspierające rozwój polskiego sektora rolno-spożywczego oraz handlu, jak: Związek Polskie Mięso, Krajowy Związek Spółdzielni Mleczarskich, Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy RP, Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji, Polska Izba Handlowa, Polska Federacja Producentów Żywności, Krajowa Unia Producentów Soków czy Stowarzyszenie Polskich Producentów Wyrobów Czekoladowych i Cukierniczych POLBISCO.

– Tegoroczna edycja targów odbędzie się pod hasłem „Po pierwsze jakość”. Hasłem tym chcemy przede wszystkim zaakcentować to nad czym pracuje cała branża spożywcza, czyli wysokiej jakości żywność, z którą można zapoznać się podczas targów. – objaśnia Filip Bittner, Dyrektor Grupy Produktów.

W targach POLAGRA FOOD co roku udział bierze kilkuset producentów mięsa i jego przetworów, słodyczy, mleka i wyrobów mleczarskich, herbat, napojów, przetworów owocowo-warzywnych, przypraw czy bakali. Nowości prezentują liderzy w swoich kategoriach, a także firmy, które dopiero pracują nad rozwojem swojego brandu. W gronie tym znajdują się także producenci i dystrybutorzy żywności zza granicy. 

Aspekt jakości żywności jest kluczowy w szczególności w formule konkursu o Złoty Medal MTP, który towarzyszy targom. Statuetka wręczana zwycięzcom jest potwierdzeniem doskonałości produktu i jego innowacyjności. To nagroda stanowiąca także istotny element w strategii promocji danego produktu.

Organizatorzy targów planują w tym roku m.in. oddać scenę targów do dyspozycji branżowych organizacji, by mogły zaprezentować potencjał polskiego sektora żywności przez zwiedzającymi zza granicy, w szczególności gośćmi targów zaproszonymi w ramach programu Hosted Buyer. Wystawcy będą mogli skorzystać także z dodatkowych, nieodpłatnych form promocji jak prezentacja nowości w kanałach online, a warto podkreślić, że aż 40% użytkowników odwiedzających stronę internetową targów pochodzi spoza Polski.

Warto również podkreślić, że w tym roku targi POLAGRA FOOD wracają do jesiennego bloku targowego Polagra. – Eksperymentalna, majowa edycja POLAGRA FOOD pozwoliła uzyskać transparentność z grupie zwiedzających. Niemniej jednak wystawcy w ankietach wskazali, że w ramach targów odbywających się w Poznaniu zależy im również na kontaktach biznesowych z grupą ich dostawców – producentami maszyn i urządzeń dla sektora spożywczego, dodatków do żywności czy też rozwiązań z zakresu logistyki i opakowań. Stąd powrót targów POLAGRA FOOD do terminu jesiennego i dużego bloku targowego, w ramach którego odbędą się tak jak to do tej pory bywało Międzynarodowe Targi Technologii Spożywczych POLAGRA TECH, Międzynarodowe Targi Techniki Pakowania i Etykietowania TAROPAK, a także Międzynarodowe Targi Gastronomii i Wyposażenia Hoteli POLAGRA GASTRO/INVEST HOTEL. – tłumaczy Filip Bittner, Dyrektor Grupy Produktów.