Sprzedaż cydru może wzrosnąć trzykrotnie

Aktualności

Sprzedaż cydru może wzrosnąć trzykrotnie

17 września 2014

– Zakładamy utrzymanie wysokiego tempa wzrostu sprzedaży cydru w Polsce – mówi Robert Ogór, prezes zarządu Grupy Ambra SA.

Prezes Ambry zapowiada, że rosnąca sprzedaż cydru poprawi wyniki spółki. – Oczekujemy, że nowa marka, która spektakularnie weszła na nowy rynek cydru, czyli Cydr Lubelski, zdecydowanie utrzyma wysokie tempo wzrostu sprzedaży i jej sprzedaż podwoi się, a może nawet potroi. Wyższy zysk netto będzie wówczas logiczną konsekwencją rosnących przychodów i zysków operacyjnych – mówi Ogór.

Ambra zakłada również stabilny wzrost przychodów i zysków z głównych marek win, a także w segmencie win stołowych, gdzie prognozowany jest dalsze zwiększenie sprzedaży. Dystrybutor alkoholi spodziewa się także umocnienia swojej pozycji w segmencie mocnych alkoholi, zwłaszcza brandy, gdzie jest liderem.

– Szybko rośnie także nasza marka premium Baczewski Wódka. Będziemy czerpać dodatkowe stopy wzrostu z tych nowych segmentów i generować dobrą dywidendę oraz przypływy dla akcjonariuszy z tych już utrwalonych, ustabilizowanych marek – twierdzi prezes Ambry.

W zeszłym roku obrotowym Ambra wypłaciła akcjonariuszom 0,43 zł dywidendy na akcję. W rok obrotowy 2013/2014 przewiduje jej wzrost, zgodnie z komunikowaną od dłuższego czasu polityką dywidendową.

– W tym roku chcemy wypłacić 0,45 zł, co przy obecnym kursie zbliża się do stopy zwrotu na poziomie około 5 proc., więc dywidenda będzie nieco wyższa niż w zeszłym roku, a w kolejnych okresach również będzie rosła – zapowiada Robert Ogór.

Źródło: Newseria.pl