Na zakupy z listą

Aktualności

Na zakupy z listą

02 października 2017

Jak wynika z badania instytutu ARC Rynek i Opinia, czynnością, którą Polacy najczęściej wykonują przed wyjściem do hipermarketu, sklepu jest przygotowanie listy zakupów. Stosunkowo niewielki odsetek osób przed wyjściem na zakupy porównuje ceny w różnych sklepach. Biedronka i Lidl są nie tylko sieciami kojarzonymi z tanimi zakupami, lecz również wskazywane są jako sieci z najczęstszymi i najatrakcyjniejszymi promocjami. Respondenci wskazują również, że częste i atrakcyjne promocje są w sieciach Auchan, Tesco i Kaufland. Jak wynika z badań podczas jednorazowej wizyty, najwięcej wydaje się w hipermarketach 122 zł, najmniej z kolei w supermarketach 54 zł. Najbardziej znaną siecią handlową jest Biedronka, dalsze miejsca zajęły kolejno Lidl, Tesco i Auchan. TOP 5 tej kategorii zamyka Carrefour. W ciągu ostatniego roku najczęściej odwiedzanymi sieciami były dyskonty: Biedronka i Lidl. Do Biedronki klienci przychodzili też z największą częstotliwością – ponad połowa osób odwiedzających dyskont korzysta ze sklepu przynajmniej raz w tygodniu, a 30% nawet 2-3 razy w tygodniu. Z kolei hipermarkety odwiedzane są zazwyczaj co 2-3 tygodnie lub raz w miesiącu.