Kiedy reklama porównawcza jest dopuszczalna?

Aktualności

Kiedy reklama porównawcza jest dopuszczalna?

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE) niedawno ogłosił wyrok w sprawie reklamy porównawczej. Sąd uznał, że w niektórych przypadkach reklama porównawcza cen jest niedozwolona. Stronami w sporze była sieć hipermarketów Carrefour oraz właściciel supermarketów Intermarché . Przewinieniem sieci Carrefour było porównanie, bez wyraźnej informacji, ceny w swoich supermarketach z cenami w IntermarchéI Jeśli sąd drugiej instancji podtrzyma wyrok pierwszej, Carrefour będzie musiał wykupić ogłoszenia z przeprosinami w prasie oraz zapłacić 800 tys. euro na rzecz Intermarché . Sprawa sieci nie jest jedynym przykładem takich przypadków.

Reklama porównawcza jest dozwolona gdy:

– zestawia produkty o tym samym przeznaczeniu rzetelnie i z możliwością weryfikacji

– obiektywnie porównuje cechy ważne takie jak cena

– nie prowadzi do mylenia przedsiębiorstw porównywanych

– nie dyskredytuje konkurenta, nie przedstawia jego produktów lub usług jako imitacji

– nie wykorzystuje oznaczeń, znaku towarowego, renomy związanych z konkurencją

– nie porównuje towaru zwykłego z tym, który posiada oznaczenia specjalne (chronione oznaczenie geograficzne lub pochodzenie)

– nie wprowadza w błąd

Źródło: Tygodnik Gazeta Prawna

foto; pixabay.com.pl