Jesteś tutaj

Kampania: Sezon na owoce i warzywa. Polska smakuje

Ministerstwo Rolnictwa przeprowadzi kampanię promocyjno-informacyjną dotyczącą zwiększenia popytu na owoce i warzywa sezonowe. W największych polskich miastach zorganizowanych zostanie 10 wakacyjnych targów owocowo-warzywnych.

Targi zorganizuje Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa. Towarzyszyć im będą degustacje i warsztaty przygotowywania przetworów na zimę. Dla klientów, którzy poszukują lokalnego produktu w dobrej cenie, bez dodatkowych narzutów szczególnie interesująca może być oferta bezpośredniej sprzedaży. Kampania Ministerstwa Rolnictwa ma zainteresować konsumentów zakupem sezonowych warzyw i owoców bezpośrednio od producenta, a to ma gwarantować wysoką jakość produktu.

Kampania ta to również zachęcenie do podejmowania sprzedaży bezpośredniej i organizowania się rolników w samodzielne grupy działania. Ograniczając koszty operacyjne, łatwo będą mogli oni docierać do konsumentów, również tych zamieszkujących w miastach.

"Kampania „Sezon na owoce i warzywa. Polska smakuje” wpisuje się w „Plan dla wsi” ogłoszony przez premiera i ministra rolnictwa i rozwoju wsi. Plan ten przewiduje m.in. działania w celu rekonstrukcji rynku i znacznego skrócenia drogi produktów rolnych „od pola do stołu”, „od producenta do konsumenta”.

Źródło: PAP

Foto: Pixabay

Kategoria: 

Podobne artykuły

Ustawa o przeciwdziałaniu nieuczciwemu wykorzystywaniu przewagi kontraktowej w obrocie produktami rolnymi i spożywczymi została opublikowana w Dzienniku Ustaw. Przepisy wejdą w życie 12 lipca 2017 roku.

Zgodnie ze wstępnym szacunkiem GUS, tegoroczne zbiory owoców wyniosą ok. 4,8 mln t i będą o ok. 52% wyższe niż w 2017 r. Najsilniejszy wzrost zbiorów zostanie odnotowany w przypadku owoców z drzew, które wyniosą ok. 4,2 mln t (+58% rok do roku), podczas gdy zbiory owoców jagodowych ukształtują się na poziomie ok. 0,6 mln t (+21% rok do roku). Natomiast tegoroczne zbiory warzyw gruntowych wyniosą ok. 4,2 mln t i będą o ok. 8% mniejsze niż w 2017 r.

X