Inauguracja europejskiego program promocji „CuTE: Uprawiając smak Europy”

Aktualności

Inauguracja europejskiego program promocji „CuTE: Uprawiając smak Europy”

13 września 2019

Europejscy producenci owoców i warzyw oficjalnie uruchomili europejski program promocji: „CuTE: Uprawiając smak Europy” realizowany przy wparciu finansowym UE. Inauguracja programu odbyła się w Parlamencie Europejskim w Brukseli pod patronatem europosłanki Clary Aguilery (MEP, S&D). Wśród organizatorów inicjatywy znajduje się Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw (KZGPOiW) z Polski. W naszym kraju promowane będzie szczególnie jabłko.

Dzień CuTe rozpoczął się konferencją prasową, w której udział wzięli: Clara Aguilera i Juana Marin (prezes FruitVegetablesEUROPE), Lauren Bergé (prezes AOPn Tomate & Concombre de France), Michel Picquet (wiceprezes AOPn Fraises de France), Witold Boguta (prezes, KZGPOiW), Jorge Brotons (prezes FEPEX) i Alba Ridao-Bouloumié (sekretarz generalny FruitVegetablesEUROPE).

Po konferencji zainaugurowano EUROTOUR, „Mobilną szklarnię” na placu Agora Simone Veil Parlamentu Europejskiego. Uczniowie szkół z Brukseli oraz inni zwiedzający mogli odwiedzić mobilną szklarnię i dowiedzieć się więcej o tej metodzie produkcji.

– Realizacja projektu pozwoli nam lepiej dotrzeć do konsumentów w wielu krajach z informacją o wysokiej jakości i wartości odżywczej europejskich owoców i warzyw, o przyjaznych dla człowieka i środowiska sposobach ich produkcji. Jest to szczególnie ważne w sytuacji, kiedy zgodnie z zasadami żywieniowymi owoce i warzywa powinny być podstawą naszej diety – powiedział Witold Boguta z KZGPOiW.

Przez następne trzy lata (2019-2021) przeprowadzone zostaną akcje w 6 docelowych krajach UE (Belgii, Niemczech, Grecji, Francji, Polsce i Hiszpanii). 11 konkretnych owoców i warzyw (truskawka, jabłko, arbuz, melon, winogrona stołowe, kiwi, pomidor, słodka papryka, bakłażan i cukinia) otrzyma strategiczne wsparcie promocyjne w ramach tego programu. Docelową publicznością są młodzi rodzice; dzieci i młodzież oraz opiniotwórcy, przede wszystkim dziennikarze kulinarni.

Źródło i foto: Centrum Prasowe PAP