Zarządzanie kategorią asortymentową karm dla zwierząt

Aktualności

Zarządzanie kategorią asortymentową karm dla zwierząt

Segment karm dla zwierząt obecny jest w większości sklepów ogólnospożywczych. Zarządzanie tą kategorią zależy od kilku czynników, m.in.: powierzchni handlowej, położenia sklepu oraz rodzaju klientów odwiedzających go najczęściej. Żadnego z tych aspektów nie można rozpatrywać w oderwaniu od innych.

Właściciele niewielkich sklepów powinni ograniczyć swoją ofertę do bestsellerów rynkowych, nie zapominając jednak o produktach z różnych półek cenowych. W przypadku większej przestrzeni przeznaczonej dla karm dla zwierząt można zainteresować się także materiałami POS przygotowanymi przez producentów. Zwróci się uwagę klientów na określoną nowość .

Otoczenie w jakim znajduje się sklep ma również znacznie. W przypadku obiektów na wsi można poszerzyć ofertę karm dla psów w dużych opakowaniach, ponieważ istnieje szansa, że właściciel czworonoga ma większego pupila. Odwrotnie należy postępować, gdy sklep znajduje się w centrum miasta i jest otoczony blokami.

Poszerzenie oferty karm dla kotów powinno nastąpić natomiast, gdy klientami sklepu są głównie seniorzy. Właśnie ta grupa na swoich pupili wybiera najczęściej właśnie koty.

Foto: Pixabay