Za co klienci cenią sklepy?

Aktualności

Za co klienci cenią sklepy?

„Monitor sieci handlowych” realizowany przez instytut ARC Rynek i Opinia wykazał, że polscy konsumenci mają duże rozeznanie na rynku handlu detalicznego. Każdy rodzaj sklepu ceniony jest za inny aspekt. Hipermarkety preferowane są w przypadku dużych zakupów spożywczo-przemysłowych, natomiast pod względem jakości obsługi bezkonkurencyjne są niewielkie sklepy osiedlowe.

W kategorii “nieduże zakupy po drodze” badani najczęściej wskazywali małe, niezależne sklepy osiedlowe (85%), Społem (83%) i Lewiatan (83%). Niewielkie placówki detaliczne zwyciężyły również w kategorii “sprawnej i miłej obsługi”, osiągając wynik 81% i wyprzedzając markety Piotr i Paweł (79%) oraz Społem (77%).

Placówkami wybieranymi na “duże zakupy spożywczo-przemysłowe” okazały się najczęściej: Auchan (77%), Tesco (76%) oraz Kaufland (75%). Natomiast w kategorii “niskie ceny” badani wskazywali przeważnie sieci: Biedronka (78%), Kaufland (72%), i Tesco (71%).

Źródło: Business Insider

Foto: iStock.com