Jesteś tutaj

Wykorzystanie sztucznej inteligencji budzi obawy w handlu

Firma SAS – lider analityki biznesowej – przeprowadziła badanie dotyczące różnych podejść do sztucznej inteligencji (AI). Respondenci najbardziej entuzjastycznie wypowiadali się na temat wykorzystania AI w ochronie zdrowia. Więcej obaw wiązało się z implementacją tej technologii w bankowości czy handlu detalicznym. Największy dyskomfort, w związku z rozwojem sztucznej inteligencji, budził brak interakcji międzyludzkich.

W sektorze retail zaledwie 44% respondentów byłoby skłonnych udostępnić informacje o swojej lokalizacji w celu spersonalizowania procesu zakupów, a tylko 36% grupy badawczej chciałoby dokonywać zakupów przy użyciu smartfonów, bez obecności kasjerów. Odpowiedzi respondentów rozkładają się niemal po równo w pytaniu o wykorzystywanie przez sklepy danych historycznych na potrzeby personalizacji oferty zakupowej (49% czuje się z tym komfortowo, natomiast 51% nie chce, aby ich dane były wykorzystywane w ten sposób).

Badanie SAS AI Research zostało przeprowadzone na grupie 500 Amerykanów w przedziale wiekowym 18-70+ w marcu 2018 r.

Foto: Pixabay

Kategoria: 

Podobne artykuły

Ponad 10 ton produktów o wartości 200 tys. zł – taką darowiznę Rossmann przekaże łódzkim organizacjom. - Możliwość wsparcia łódzkich instytucji ma dla nas duże znaczenie, nie tylko ze względu na to, że pomagamy tym, którzy najbardziej tego potrzebują, ale również dlatego, że identyfikujemy się z Łodzią jako miastem i czujemy się za nią współodpowiedzialni – mówi Marek Maruszak, Prezes Rossmanna.

W ramach trwającej kampanii „Z miłości do Zdrowia”, której celem jest promowanie zdrowych nawyków żywieniowych oraz aktywnego stylu życia, Carrefour jako sponsor będzie wspierał i kibicował biegaczom 14 września podczas 32. Wrocław Maraton, 28 września w stolicy podczas 36. PZU Maratonu Warszawskiego i wreszcie 12 października, gdy na starcie staną zawodnicy 15. Poznań Maraton.

X

Przeczytaj również