Jesteś tutaj

Wykorzystanie sztucznej inteligencji budzi obawy w handlu

Firma SAS – lider analityki biznesowej – przeprowadziła badanie dotyczące różnych podejść do sztucznej inteligencji (AI). Respondenci najbardziej entuzjastycznie wypowiadali się na temat wykorzystania AI w ochronie zdrowia. Więcej obaw wiązało się z implementacją tej technologii w bankowości czy handlu detalicznym. Największy dyskomfort, w związku z rozwojem sztucznej inteligencji, budził brak interakcji międzyludzkich.

W sektorze retail zaledwie 44% respondentów byłoby skłonnych udostępnić informacje o swojej lokalizacji w celu spersonalizowania procesu zakupów, a tylko 36% grupy badawczej chciałoby dokonywać zakupów przy użyciu smartfonów, bez obecności kasjerów. Odpowiedzi respondentów rozkładają się niemal po równo w pytaniu o wykorzystywanie przez sklepy danych historycznych na potrzeby personalizacji oferty zakupowej (49% czuje się z tym komfortowo, natomiast 51% nie chce, aby ich dane były wykorzystywane w ten sposób).

Badanie SAS AI Research zostało przeprowadzone na grupie 500 Amerykanów w przedziale wiekowym 18-70+ w marcu 2018 r.

Foto: Pixabay

Kategoria: 

Podobne artykuły

Redefine Properties został właścicielem dziesięciu magazynów w Polsce. Transakcja opiewająca na kwotę 823 mln zł dotyczyła obiektów wynajętych m.in. przez Eurocash, Carrefour i Kaufland.

6 listopada spółka Alma Market uruchomiła swoje kolejne delikatesy w Warszawie. Obiekt mieści się Centrum Handlowym Ferio na terenie dzielnicy Wawer, przy ul. Szpotańskiego 4. Nowa Alma liczy prawie 1000 m2 sali sprzedaży i oferuje ponad 14 tys. produktów z pełnego asortymentu Delikatesów.

X