Jesteś tutaj

Wykorzystanie sztucznej inteligencji budzi obawy w handlu

Firma SAS – lider analityki biznesowej – przeprowadziła badanie dotyczące różnych podejść do sztucznej inteligencji (AI). Respondenci najbardziej entuzjastycznie wypowiadali się na temat wykorzystania AI w ochronie zdrowia. Więcej obaw wiązało się z implementacją tej technologii w bankowości czy handlu detalicznym. Największy dyskomfort, w związku z rozwojem sztucznej inteligencji, budził brak interakcji międzyludzkich.

W sektorze retail zaledwie 44% respondentów byłoby skłonnych udostępnić informacje o swojej lokalizacji w celu spersonalizowania procesu zakupów, a tylko 36% grupy badawczej chciałoby dokonywać zakupów przy użyciu smartfonów, bez obecności kasjerów. Odpowiedzi respondentów rozkładają się niemal po równo w pytaniu o wykorzystywanie przez sklepy danych historycznych na potrzeby personalizacji oferty zakupowej (49% czuje się z tym komfortowo, natomiast 51% nie chce, aby ich dane były wykorzystywane w ten sposób).

Badanie SAS AI Research zostało przeprowadzone na grupie 500 Amerykanów w przedziale wiekowym 18-70+ w marcu 2018 r.

Foto: Pixabay

Kategoria: 

Podobne artykuły

Współczesny konsument płynnie migruje pomiędzy różnymi kanałami zakupowymi. Wielokanałowość i nowe technologie to dla sprzedawców, sieci i centrów handlowych możliwość zaspokojenia rosnących potrzeb klientów – skupionych na wygodzie, ale i coraz bardziej wymagających. Większość sklepów planuje w najbliższych latach inwestycje w innowacyjne rozwiązania i usługi dla klientów.

Odpowiedź na to pytanie najlepiej uzyskać analizując przypadki porażek, które niestety zdarzają się znacznie częściej niż spektakularne sukcesy. Mniej więcej 80-85% nowych produktów nie przeżywa pierwszego roku na półce. Analizując dane sprzedażowe i innowacje testowane przez BASES można wyróżnić 3 podstawowe składniki przepisu na sukces na rynku.

X

Przeczytaj również